Az akkumulátorok már nem jelentenek tűzveszélyt, állítják az Ausztrál Deakin Egyetem - anyagkutatói akik azt igyekeztek bizonyítani, hogy a folyékony, oldószermentes szilárdtest-elemek könnyen elkészíthetők.
A Lítium akkumulátorok mindenhol megtalálhatók, a gyermekjátékokban, az elektronikai eszközökben, a számítógépekben, iPhone és iPad készülékekben, de még az az e-cigarettákban, és a tudományos műszerekben is, a sor gyakorlatilag végtelen. Sajnos ebből kifolyólag lítium-ion akkumulátor okozta tűzzel is mindenhol találkoztunk már.
Dr. Xiaoen Wang, a Deakin’s Institute for Frontier Materials munkatársa elmondta : "Ez a vizsgálat rendelkezik a potenciállal, hogy kihangsúlyozzon néhány nagyon fontos eredményt az akkumulátorok fejlesztésében két kulcsfontosságú ponton is."
Az eredményeink szerint a következő generációs akkumulátorok sokkal biztonságosabbak és sokkal jobb teljesítményűek lesznek. Abból amire rájöttünk, úgy tűnik, hogy ez az új elektrolit lehetővé teszi számunkra, hogy lítium-fém anódot használjunk, melyeknek köszönhetően a jövőbeni akkumulátorok kétszer olyan hosszú ideig működnek majd egyetlen töltéssel, mint ma. Nem mellékesen a méretük és a súlyuk a felére csökkenhet teljesítményveszteség nélkül.
Dr. Fangfang Chen, a Deakin’s Institute for Frontier Materials kutatója szerint: "Az eredmények megváltoztathatják az akkumulátorok kezelését a mindennapi életben. Ha az iparág felhasználja majd az eredményeinket, olyan jövő jöhet, ahol az akkumulátorra támaszkodó eszközöket biztonságosan be lehet csomagolni például a reptéri poggyászba, vagy ahol az elektromos autók nem jelentenek majd tűzveszélyt az utasok számára, mint jelenleg teszik."
"Újraalkottuk a polimer és a lítium-só kölcsönhatását, eltávolítva a hagyományos lítium-elemek normál gyúlékonyságának okait."
A tudósok meglévő, kereskedelmi polimer anyagokat használták fel az új eljárás létrehozására, azaz a készítmény kereskedelmi alkalmazása csak csekély feladatot jelent.
Dr. Wang elmondta: „A piacon már az összes olyan termék létezik, amit a biztonságosabb akkumulátor-működés előállításához felhasználtunk. A polimereket több mint 50 éve használják akkumulátor hővezetőként, ám mi vagyunk az elsők, akik tovább is fejlesztettük a használat módját. A lítium-iont gyenge kötéssel kapcsoltuk a polimerhez, így szilárd polimer elektrolitot képeznek, a világon elsőként megalkotva a lítium-ion folyadékmentes és hatékony szállítására képes közeget.”
A tanulmányt nemrégiben közzétették a Joule tudományos folyóiratban is.
(Forrás: Techexplorist Képek: Unsplash, DeakinUni)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR