Megint elhalasztják a James Webb űrteleszkóp indítását

2021 / 12 / 15 / Palotai Nándor
Megint elhalasztják a James Webb űrteleszkóp indítását
A NASA egy Twitter-üzenetben közölte, hogy karácsony előtt már semmiképp sem engedik elstartolni a Hubble utódját.

Már nem először halasztják el az emberiség eddigi legbonyolultabb és legfejlettebb teleszkópjának a fellövését: a James Webb űrteleszkópot idén december 17-én tervezték volna pályára állítani, azonban ezt az időpontot később december 22-re módosították, most pedig ezt a dátumot tolták kijjebb, bár ezúttal csak annyit árultak el, hogy az indítás december 24-ig nem fog bekövetkezni.

A halasztás oka ezúttal a földi bázis és a hordozórakéta között felmerült kommunikációs probléma. A halasztás elsődleges célja, hogy elegendő időt biztosítson a hiba kijavítására. A problémára vonatkozólag részleteket nem árult el a NASA, azonban a következő lehetséges indítási időponttal kapcsolatban az űrügynökség az elkövetkezendő két napban ígért tájékoztatást.

A James Webb űrteleszkópon a szakemberek már csaknem 25 éve dolgoznak. A Hubble utódjának tartott eszközzel a kutatók a világegyetem keletkezésének körülményeit vizsgálnák. Az űrteleszkóp főbb paramétereiről és a küldetésről egy korábbi cikkünkben már részletesen beszámoltunk.

(Fotó: ESA-Manuel Pedoussaut)