Megjelentek a Meta és a Ray-Ban új okosszemüvegei, hogy pontot tegyenek egy kétéves vita végére

2023 / 10 / 04 / Pőcze Balázs
Megjelentek a Meta és a Ray-Ban új okosszemüvegei, hogy pontot tegyenek egy kétéves vita végére
A Facebook anyavállalata, a Meta, két éve mutatta be a Ray-Bannel közös, fotót és videót készítő szemüvegeit, amiket akkor még Ray-Ban Stories-nak hívtak. A kütyü első generációja nem volt túl sikeres, de az új, második verzióban sok korábbi problémát orvosoltak.

Ugyan a Meta új AR/VR-sisakja, a Quest 3 kapta a legtöbb figyelmet a cég múlt heti rendezvényén, ám Menlo Parkban szép csendben újragondolták a 2021-es Ray-Ban Stories-t is. A három formában, köztük az ikonikus Wayfarer keretével is forgalmazott kütyü egy öt megapixeles kamerával és három mikrofonnal figyelte a külvilágot, illetve a viselő kéréseit, akivel beépített hangszórókkal és egy alkalmazáson keresztül kommunikált. A Stories nem aratott kifejezetten nagy sikert, a TechCrunch-nál úgy tudják, hogy a cél háromszázezer eladott darab volt, aminek körülbelül a harmadát sikerült teljesíteni. Ami ennél is kellemetlenebb, hogy egy elemzés szerint a kütyük kilencven százalékát az első hónapok után nem használta tovább a tulajdonosa.

Az "okosszemüveg" ötlete nem új, emlékezzünk csak a tíz éve bemutatott, szintén óriásit bukott Google Glass-re. Ugyanakkor a Meta elképzelése, miszerint nem kell az eszközbe képernyő, elég, ha képet-hangot rögzít, kellőképp újszerűnek hatott, és lehetővé tette, hogy a technológia egyszerűbb, a termék pedig olcsóbb legyen. Az első generáció kudarca után nem volt egyértelmű, hogy az alapötlet-e a problémás, vagyis szinte senki sem szeretne kamerával az arcán sétálni, vagy csak nem sikerült még tökéletesre a hardver, például hiányzott a közvetlen streamelés lehetősége, vagy egyszerűen túl gyenge kamerát és hangszórókat építettek a Stories-ba.

A második verzió ezzel szemben eldöntheti, hogy valóban kell-e az embereknek okosszemüveg. A cég közleménye szerint ugyanis a Meta és az EssilorLuxottica szakemberei megcsinálták a házi feladatukat: a Ray-Ban Meta szebben szól, miközben kevésbé hallható a körülöttünk állók számára; a kamera immár tizenkét megapixeles, és 1080p-ben rögzít akár egy perc videót, illetve streamelni is tud; hangparancsokkal tudunk képeket továbbítani; sőt, még a felvételt jelző LED is fényesebben világít, mielőtt valaki véletlenül a szemüvegünk előtt vallana be egy bűncselekményt a tudta nélkül. A választható keret mostantól az ikonikus Wayfarer, illetve a "retróbb" Headliner, az ár pedig az Egyesült Államokban változatlanul 299 dollár, ami kevesebb mint kétszer annyi, mint egy teljesen átlagos Wayfarer.

Magyarországon ugyan nem, de Ausztriában előrendelhető a termék, így a következő hetekben-hónapokban valószínűleg kiderül, hogy az ötlettel vagy a megvalósítással volt-e a baj az első generáció esetében.

(Borítókép: Meta)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Ez a Kickstarter projekt robotot csinál az okostelefonodból
Ez a Kickstarter projekt robotot csinál az okostelefonodból
A világban egyre inkább a személyes felhasználásra szabott konzumer technológiák nyernek teret, ebben a kategóriában egyre nehezebb újat alkotni. A LOOI robot úttörő asztali „társnak” tűnik, amely kihasználja az okostelefonok képességeit, hogy fokozott interaktivitást és egy csipetnyi újdonságot kínáljon.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.