Megtalálhatták az első bolygót egy másik galaxisban

2020 / 09 / 24 / Justin Viktor
Megtalálhatták az első bolygót egy másik galaxisban
Néhány tudós azt állítja, hogy megtalálhatták az első bolygót egy idegen galaxisban. Ha igazuk van, akkor ez lesz az első emberiség által felfedezett exobolygó a Tejúton kívül.

Saját galaxisunkban 'a Tejúton' több milliárd exobolygó található, de más galaxisokban rájuk bukkanni - ez olyan fegyvertény, amire eddig még nem voltunk képesek, mivel ez sokkal bonyolultabb feladat. Eddig.

A New Scientistben megjelent tanulmány szerint ugyanis egy Örvény-ködben avagy Örvény-galaxisban keringő bináris rendszerben bolygó méretű égitestet észleltek.

Az idegen galaxisokban felbukkanó bolygóknak már eddig is voltak jelei, de szilárd bizonyítékot eddig még nem találtak rájuk. Ugyanez persze elmondható erről a mostani észlelésről, és az ellenőrzés alatt álló publikált adatokról is, de a tudósok optimistán állnak a dologhoz,

"Izgalmas, de nem váratlan esemény" - mondta a New Scientistnek Angelle Tanner, a Mississippi Állami Egyetem csillagásza. “Semmi okunk arra, hogy azt gondoljuk, hogy más galaxisokban nem lesznek bolygók.”

Évtizedes várakozás

Sajnos lehetséges, hogy a megerősítésre akár évtizedeket is várni kell. Az észlelt kb. Szaturnusz méretű égitest valószínűleg maga is egy gázóriás, és észlelésekor éppen elhaladt iker-rendszerének egyik csillaga előtt. Ráadásul nagyjából ugyanakkora távolságra kering a saját csillagától, mint a Szaturnusz a Naptól, így könnyen lehetséges, hogy évtizedek is eltelnek, mire újra elhalad köztünk és csillaga között, lehetőséget adva tudósainknak saját felfedezésének megerősítésére.

"Persze az is lehetséges, hogy valami egyszerűen elhaladt a rendszer előtt, és soha többé nem tér majd vissza" - mondta Tanner.

(Forrás: Futurism Kép: Pixabay)

A memoQ az egyik legnépszerűbb fordítástámogató szoftver a szakmabeliek körében, a szoftver webes változata már a képernyő-felolvasó programokkal is kompatibilis, így biztosítva, hogy a vakok és gyengénlátók is önállóan tudják használni a szolgáltatást.
Ekkora a különbség a Hubble és a James Webb Űrteleszkóp felvételei között
A két űrtávcső ugyanazt a kozmikus méhkast örökítette meg, miközben pulzárokra vadásztak.