Megvan 332 emberi fehérje térképe, melyekhez a COVID-19 kapcsolódhat. És ez nem minden

2020 / 03 / 23 / Justin Viktor
A hálózati gyógyászat is segít megtalálni a lehetséges COVID-19 gyógyszereket. Most elkészült 332 olyan humán fehérje térképe, amelyhez a vírusfehérjék kötődnek. Ennek alapján azok a meglévő gyógyszerek is azonosíthatóak, amelyek esetleg felhasználhatók a betegség kezelésére.

Összegyetemi kutatás

A kiemelkedő előrelépés a San-Francisco-i Egyetem Krogan Laboratóriumának és számos további egyetemnek és az ott dolgozó kutatónak köszönhető. Az új SARS-CoV-2, a COVID-19 légzőszervi kórokozójának új koronavírus-kitörése 2019 vége óta, - hivatalos adatok szerint a cikk írásának időpontjában - 349,211 embert fertőzött meg, 15 308 ember halált okozta, a világszerte kiváltott társadalmi és gazdasági zavarok mellett.

Jelenleg nincsenek bizonyított hatékonyságú vírusellenes gyógyszerek, és oltások a megelőzéshez. Sajnos a tudományos közösségnek csak kevés ismeret áll rendelkezésére a SARS-CoV-2 fertőzés molekuláris részleteiről. Ennek megváltoztatásához készült az UCSF és a Gladstone Intézet Krogan Biológiai Laboratóriumának tanulmánya. A Krogan Lab a rákbetegségek, idegtudomány és más területek protein-protein és genetikai kölcsönhatásainak rendszerszintű elemzésével foglalkozik, gazda-patogén környezetben.

332 olyan humán fehérje térképe, amelyhez a COVID-19 vírusfehérjék kötődnek (UCSF, Krogan Lab)

Az előrelépéshez a tudósok klónoztak, megcímkéztek és expresszáltak (kifejeztek) 29 vírusfehérjéből 26-ot az emberi sejtekben, és affinitás-tisztító tömegspektrometriával (AP-MS) azonosították az egyes fehérjékhez fizikailag asszociálható emberi fehérjéket, amelyek 332 nagy megbízhatóságú SARS-CoV-2-humán protein-protein kölcsönhatást azonosítottak (PPI).

Ezek között, 66, gyógyszerezhető emberi fehérjét vagy gazdafaktort azonosítottak, melyeket 69 meglévő FDA által jóváhagyott gyógyszer, klinikai vizsgálatokban alkalmazott gyógyszer és / vagy preklinikai vegyület céloz meg. Ezek hatékonyságát jelenleg élő-személyekkel folyó SARS-CoV-2 fertőzési vizsgálatokban értékelik.

A vírusfertőzést közvetítő gazdaszervezet-függőségi tényezők meghatározása kulcsfontosságú betekintést nyújthat a hatékony molekuláris célokba a SARS-CoV-2 és más halálos koronavírus törzsek elleni széles körűen hatásos, vírusellenes gyógyszerek kifejlesztésében.

A szerzők nem nyújtottak be szabadalmi oltalmi igényt a SARS-CoV-2 és gazdaszervezetek közötti kölcsönhatásokra vagy a várható gyógyszerek használatára a COVID-19 kezelésére, annak biztosítása érdekében, hogy minden információ szabadon hozzáférhető legyen a kezelés felfedezésének felgyorsítása érdekében.

(Forrás: ALB facebook, BiorXiv Képek: UCSF, Pixnio)