Több mint három és félmilliárdszor töltötték le a rövid videóiról ismert TikTokot, ilyen eredménnyel pedig korábban csak a Facebook anyavállalatához, a Metához tartozó közösségi appok, mint a Facebook, az Instagram vagy a WhatsApp büszkélkedhettek. Most azonban kivételesen nem arról érkeznek hírek, hogy Mark Zuckerbergék vagy a YouTube vezetői hogyan próbálják lelassítani a kínai tulajdonú TikTok növekedését, illetve hogyan szeretnének profitálni abból, hogy a rövidke videók egyre több felhasználót szögeznek a mobilja elé.
Most a TikTok állt be a másolók sorába
A TechCrunchon olvasható hír szerint a BeReal nevű appra reagálva a kínaiak világszerte elérhetővé tették új alkalmazásukat, a TikTok Now-t, egyelőre javarészt iPhone-tulajdonosok számára. A BeReal egy végtelenül egyszerűnek tűnő ötlettel vált népszerűvé: a túlidealizált, túlretusált közösségi tartalmakkal szemben a valódiságra helyezi a hangsúlyt. A felhasználók kapnak egy értesítést a programtól, hogy "Itt az ideje valódinak lenni", majd két percük van lőni egy képet, bárhol is járjanak épp. Két perc pedig nem elég arra, hogy leszaladjunk egy csokor tulipánért, bevessük az ágyat, majd készítsünk egy gőzölgő tejeskávét a "tipikus reggelünk" megörökítéséhez. Maradnak a villamoson, a dohányboltban vagy a vécén lőtt képek, ráadásul egyszerre az előlapi és a hátlapi kamera szemszögéből. Szintén a platform vonzerejéhez tartozik, hogy egyelőre nincsenek reklámok, ám tizenöt millió felhasználó fölött már lassan a költségek, ahogyan a monetizálási kérdések is egyre égetőbbek lesznek; állítólag hirdetések helyett előfizetéshez kötnék bizonyos új elemek használatát.
A TikTok előtt már az Instagramnál is megpróbálták lemásolni a BeRealt a Candid Challenges nevű megoldásukkal, és ez nem meglepő: mivel a nagy tech vállalatok a növekvő politikai nyomás miatt egyre kevésbé gondolkodhatnak felvásárlásokban, így marad a legizgalmasabb ötletek koppintása. Ezt támaszthatja alá, hogy Casey Newton Platformer hírlevele szerint a Meta radikálisan visszavágta az új termékek kifejlesztésével foglalkozó csapatát, a megmaradó szakembereknek pedig egy feladatuk van: kezdjenek valamit a TikTokot felfuttató rövid videókkal, mert állítólag az Instagramon nem igazán mennek.
(Fotó: Getty Images/NurPhoto, Unsplash/maxzzrezz)