Egy elengedhetetlenül fontos tényező, ha sikeres vállalkozást akarsz építeni

2020 / 06 / 04 / Raketa.hu
Egy elengedhetetlenül fontos tényező, ha sikeres vállalkozást akarsz építeni
Mondhatnánk, hogy a koronavírus világított rá arra, hogy a digitalizálódni nem lehet, hanem kell, de a legtöbb szektorban hosszú évek óta elkerülhetetlen már egy kis- vagy középvállalatnak is, hogy digitális szemlélettel kezeljen mindent, amit csak lehet. És szinte mindent lehet.

Néhány év és már nem lesznek digitális vállalatok. Cégek lesznek, amik vagy működnek, tehát digitálisak, vagy nem működnek. Persze ez nem jelenti azt, hogy a TEÁOR lista egyetlen bejegyzésből fog állni, búcsúzik a 0130 Növényi szaporítóanyag termesztése és a 1910 Kokszgyártás, és mindennek a helyébe lép a 6201 Számítógépes programozás. Viszont annyira lesz természetes, hogy egy vállalkozás használja a digitalizáció adta lehetőségeket, amennyire természetes, hogy egy üzletbe betérve vannak furcsa lyukak a falban, amikbe vezetékek csatlakoznak, a túlvégükön villanyárammal működő berendezésekkel.

Mit adtak nekünk a számítógépek?

Elég lenne húsz-huszonöt évet lépdelnünk visszafele, hogy egy üzembe belépve sírva könyörögjünk a mai laptopunkért vagy telefonunkért.

  • Honnan tudom beszerezni az anyagot, amivel dolgozom?
  • Kérdezzek meg ismerősöket?
  • Esetleg látogassak el az évente megrendezett kedvenc szakkiállításunkra
  • Vagy okosabb volna előfizetni a lényegesen sűrűbben, kéthavonta megjelenő, kiváló minőségű szaklapra, aztán bőszen hívogatni a benne lévő telefonszámokat, szigorúan munkaidőben?

Amint megkönyörülne rajtunk az időutazók védőszentje, úgy nyúlnánk a Google-höz, hogy a kereső lassúnak tűnne ahhoz képest.

Pont ugyanígy alakult át az, ahogy megtaláljuk a kollegáinkat, vagy követjük a gyártási és eladási folyamatainkat. A digitális vállalatok nem biztos, hogy jobban működnek offline versenytársaiknál. De az biztos, hogy több információval rendelkeznek arról, hogy hol hibáznak. Ráébrednek, ha túl drágán szerzik be az eszközeiket. Észreveszik, hogy a folyamataik hol hibásak. Meg tudják hallani és hallgatni a vásárlóikat, mindegy, hogy azok néhányan vagy néhányezren vannak.

És ugyanígy könnyebben állnak talpra, ha gond van.

A világjárvány megmutatta, hogy azok a vállalkozások, amelyek ugyan nem teljesen digitális alapokon működnek, de nyitottak arra, azok sokkal gyorsabban képesek alakítani a költségeiken, folyamataikon és a bevételeiken is.

A leglátványosabb változás persze a webes rendelések terén ért minket: lassan lehetetlen úgy megkerülni egy háztömböt, hogy ne találkozzunk egy futárral, aki épp házhoz viszi az ebédet, a kutyatápot, a drogériás pakkot vagy az akciós fél mázsa homokot, amivel a kádat feltöltjük, hogy a gyerek otthon is tudjon homokozni.

Azok az éttermek, amelyeknél eddig is online kezelték az étlapot, az a kisállatbolt, ahol eddig is megvolt a készlet egy ilyen-olyan adatbázisban, kicsit kellett, hogy lépjenek, de ez a kis lépés az életben maradást jelentette nekik. Ugyanígy váltottak azok a könyvelő- vagy építészirodák, ahol március közepén mindenki a hóna alá csapta, de legrosszabb esetben is kartondobozba pakolta a számítógépét, otthonról belépett a felhőben tárolt dokumentumokba, és ott folytatta a munkáját, ahol abbahagyta, csak szövetnadrág helyett mackóalsóban.

Felhő nélkül nincs digitalizáció

 

A cégek digitális átalakításának egyik legfontosabb tényezője a megfelelő felhőszolgáltató kiválasztása. Ahhoz, hogy az ilyen szolgáltatások minden előnyét élvezhessük, a gyors skálázhatóságtól a kedvező és átlátható költségstruktúrán át a példátlan biztonságig, megbízható és innovatív partnerre van szükség.

A Servergarden Kft. a hazai piac meghatározó felhő és hoszting (szerverbérlet, virtuális szerver, tárhely, domain) szolgáltatója. MasterCloud megoldásuk azon cégeknek nyújt világszínvonalú IT infrastruktúrát, ahol egy időben többezer látogatót, kiemelkedően nagy forgalmat kell kiszolgálni költséghatékonyan és gyorsan. Kiváló háttérszolgáltatás nagy webshopok, adatbázisok, fizetési rendszerek, fejlesztői teszt környezek kialakításához. A Mastercloud hűségidő nélkül 19.990 Ft hó-tól, most 15 napos ingyenes próbával elérhető.

(hirdetés)

A legfontosabb érv a digitalizáció mellett mégiscsak az, hogy a vásárlók, partnerek elvárják azt.

Egy olyan vállalkozás, ami érti az ügyfelei és a potenciális ügyfelei online működését, többet és jobbat tud eladni többeknek, egyre kevesebb erőfeszítéssel.

Nem az a kérdés, hogy hány helyen jelenik meg a cégem, a saját kirakattól a környékbéli postaládákon át a Facebookig, hanem, hogy azok, akik amúgy lehetnének az ügyfeleim, csak még nem azok, ott vannak-e. Hiába szemetelek tele minden egyes postaládát a lakótelepen kézzel írott szórólapokkal, hogy tévészerelést vállalok, ha a készüléküket püfölők először a közösségi médiához, aztán a keresőhöz nyúlnak, amikor már a fizikai erőszak nem javít a tévéjük teljesítményén. Ott kell, hogy legyek - hiteles véleményekkel, a vásárlóimnak kényelmes elérhetőségi csatornákkal, különben máshoz mennek majd.

Így érdemes nekikezdeni

Azok a vállalkozók, cégvezetők, akiket foglalkoztat a digitális transzformáció, néhány egyszerű kérdéssel közelebb kerülhetnek ahhoz, hogy merre érdemes megtenniük az első lépéseket.

1. Ott és úgy érnek el a vásárlóim, ahol nekik kényelmes? Megkapják az információkat, amikre vágynak? Ha fél óra múlva ugyanazt a kérdést teszi fel még valaki, elég előszedni a választ? - A megfelelő közösségi média csatornákon való jelenlétet jól kiegészíthetik a különböző, akár automatikus válaszadó rendszerek, céges tudásbázisok.

2. Azt árulom, amire a vevőim vágynak? Ott és úgy kapják meg, ahogy nekem megéri és nekik jó élmény? - Egy digitális vállalkozás igyekszik minden lehetséges csatornán egységes benyomást tenni; ha valaki mobilon állítja össze a kosarát, de végül telefonon rendelne tőlünk, hasznos, ha nem akadnak meg a folyamataink. Ráadásul a megfelelő megoldásokkal a vásárlói igényeket és elégedettséget automatikusan mérhetjük - ahogyan azt is, hogy az internetes hirdetéseink mennyire hatékonyak, illetve hogyan tehetők hatékonyabbá.

3. Ismerem azokat a szakembereket, akikre számíthatok ezekben a kérdésekben? - Az online kereskedelem mellett a vállalati tudásmegosztásnak, a közösségi média csatornák kezelésének, de akár az interneten keresztüli tanácsadásnak, ügyfélszolgálatnak is megjelentek a szakértői, akikkel távolról és eseti alapon is együtt lehet működni.

És bármennyire is pár évtizede tart már a digitális transzformáció, ez még mindig az út eleje. Tíz év múlva nem fogjuk érteni, hogy hogyan tudtak akár néhányfős cégek mesterséges intelligencia alapú kereslet-modellezés vagy teljesen automatizált rendeléskezelés nélkül működni. És örülni fogunk, hogy 2020 elején megtettük az első lépést, és elfogadtuk, hogy a digitalizációt elkerülni nem lehet, kihasználni viszont annál inkább.

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt a Servergarden Kft., a jövőd hoszting szolgáltatója.

(Fotó: Getty, Pxfuel, Unsplash)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Atombombát robbantott a Meta a chatbotok háborújában
Atombombát robbantott a Meta a chatbotok háborújában
A Facebook anyavállalata tavaly szeptemberben mutatta be a Meta AI-t, ami a legutóbbi frissítéssel már teljes értékű kihívójává vált a ChatGPT-nek, a Gemininek és a Claude-3-nak.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.