Mi már tesztelhettük a papírpalack prototípusát

2021 / 06 / 17 / Perei Dóra
Mi már tesztelhettük a papírpalack prototípusát
Nem tudjuk, hogy a kedves olvasók hogy vannak ezzel, mi a magunk részéről szeretünk körforgásban élni a természettel és nem csupán elvenni, vagy a fogyasztást hajszolni. Kedden egy sajtótájékoztatón jártunk, ami egyrészt olyan volt, mint a Covid előtti időszámításban, emberekkel, beszélgetéssel. Ám közben új is volt, hiszen a régi világ már nem tér vissza, a dolgok folyamatosan változnak körülöttünk. Reméljük egy felelősebb, fenntarthatóbb, őszintébb irányba. A Paboco startup és a Coca-Cola közös fejlesztése egy apró, ám annál fontosabb lépés ebbe az irányba.

Úton a papírpalack felé

A kifl dán startuppal együttműködve 2019 óta folyamatosan fejleszti a száz százalékban újrahasznosítható papírpalackot. Hogy mit jelent ez? Nos, például azt, hogy minden egyes fejlesztési fázissal tovább csökken a műanyagtartalom és a környezeti terhelés. Most egy újabb mérföldkőhöz ért a két vállalat: a jelenlegi prototípus

papír borításból, újrahasznosítható műanyag bélésből és kupakból áll.

A fejlesztés ezen fázisába lépő teszteléssel éppen az a cél, hogy megtapasztalják, hogyan teljesít a papírcsomagolás, és miként reagálnak rá a fogyasztók. A Paboco végső célja egy teljesen bioalapú, száz százalékban papírként újrahasznosítható papírpalack létrehozása. A cél eléréséhez kérik most a magyar fogyasztók segítségét.

Miért pont az AdeZ kerül a papírpalackba?

Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklődnek a fenntarthatóság érdekében történő innovációk iránt. „A fogyasztói magatartást szem előtt tartva az AdeZ márka jó választás arra, hogy a Coca-Cola piaci környezetben próbálja ki az új papírpalack prototípusát és annak fogadtatását” – mondta Kerekes Péter, a The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezető igazgatója. Hozzátette: az AdeZ márka fontos szerepet kapott teljeskörű italgyártó vállalatként a portfoliójukban, hiszen a növényi italok iránt igen nagy a fogyasztói érdeklődés. Vállalatuk számára kiemelten fontosak a Hulladékmentes Világ stratégiánk vállalásai, hiszen a fenntarthatóság érdekében nagyon fontos célokat fogalmaztak meg.

Közösen a jövő papírpalackja felé

A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratóriumában a dán Paboco startuppal együttműködésben kifejlesztett papírpalack prototípus debütálása után most a palack fogyasztói tesztelési fázisba lép. Holnaptól ugyanis a kifli.hu online szupermarketben, aki AdeZ italt rendel, kap mellé ajándékba egy kétszázötven milliliteres papírpalack csomagolású változatot is. Hogy Klekner Péter, a kifli.hu ügyvezetője fogalmazott, vállalatuk egyik alappillére a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem támogatása. Szeretnék, ha vásárlóik nemcsak a saját egészségükért, hanem a környezetünk jólétéért is tennének.

A fogyasztóknak lehetőségük nyílik elmondani a véleményüket/tapasztalataikat egy kérdőív kitöltésével. A tesztidőszak alatt a vállalat az üres palackokat visszagyűjti, annak érdekében, hogy a laboratóriumban megvizsgálhassák, hogy hogyan reagált az anyag a szállításra és a használatra, valamint így az újrahasznosítás is garantált. „Büszkék vagyunk arra, hogy részt veszünk ebben az innovációban, és még nagyobb öröm, hogy a közös munka első eredményeit a hazai fogyasztók fogják legelőször megtapasztalni. Italaink csomagolását számos alkalommal fejlesztettük az utóbbi években, hogy egyre környezetkímélőbb megoldásokat tudjunk bevezetni. A lépések sora most tovább folytatódik” – mondta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója. „A fenntarthatóság áthatja a működésünket, ezért amikor a Coca-Cola partnerként ránk gondolt az innovatív papírpalack prototípus tesztelésében, azonnal egyértelmű volt, hogy igent mondunk” – mondta az eseményen a kifli. hu kereskedelmi igazgatója, Szabó Réka.

Körforgásban a csomagolóanyagok

A papírpalack prototípus egy következő lépés a Coca-Cola „Hulladékmentes Világ” globális stratégiájának megvalósításában. A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a felhasznált csomagolóanyagaik száz százalékának megfelelő mennyiséget gyűjtik be és hasznosítják újra. Emellett a Hulladékmentes Világ stratégia keretében 2025-re globálisan száz százalékban újrahasznosíthatóvá teszi a vállalat csomagolásait, valamint 2030-ra ötven százalékra növeli palackjaiban és aludobozaiban az újrahasznosított anyag arányát. A stratégia fontos eleme a körforgásos gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése is.

A magyar fogyasztók segítségével most induló két hetes tesztidőszak eredményeit a fejlesztők arra használják, hogy felmérjék a palack tulajdonságait és teljesítményét azzal a céllal, hogy a jövőben egy teljesen újrahasznosítható, műanyag nélküli papírpalackot állítsanak elő. A márka képviselői hisznek abban, hogy sok apró kis odafigyeléssel visszatalálhatunk oda, amikor nem kizsákmányolni szeretnénk bolygónkat, hanem boldogan, egymásra figyelve élni.

(Fotó: Coca-Cola Magyarország, Mészáros Péter)

További cikkek a témában:

Ha élhető bolygót szeretnénk hátrahagyni, minden napnak a Föld Napjának kéne lennie Csak kiirtott erdők és egy letarolt jövő vár ránk? Vagy mindez talán már nem is a bolygó megmentéséről szól, sokkal inkább a sajátunkról? Gigler Dóra konzervációbiológussal, a WWF Magyarország környezeti nevelési szakértőjével beszélgettünk fajkihalásról, egyéni felelősségünkről a környezettudatos élet megteremtésében, na és persze Földünk jövőjéről.

Az új Barbie baba kollekció óceáni műanyaghulladékból készül A játékok anyagául szolgáló műanyagot a Kaliforniai-félsziget különösen szennyezett területeiről gyűjtik be

"Engem erre képezett ki az élet" - Korpádi Péter, vegán aktivistával beszélgettünk Magyarország egyik legtöbbet tevékenykedő vegán aktivistája főállásban küzd az állatok felszabadításáért, és egy vegán filozófia szerint élő társadalomban látja a fenntartható jövő alapját. Péterrel a vegán aktivizmus jelenéről és jövőjéről, a vágóhídi akciókról, valamint a húsevők és vegánok közti ellentétek feloldásáról beszélgettünk.


Az Alpokban kirándult, 280 millió éves elveszett világot fedezett fel
Az Alpokban kirándult, 280 millió éves elveszett világot fedezett fel
Olyan ősi ez az ökoszisztéma, hogy még a dinoszauruszok előtti időből származik.
Ekkor és így halnak ki az emlősök – Köztük mi is
Ekkor és így halnak ki az emlősök – Köztük mi is
Egész váratlan dolog nyír majd ki minket (ha addig minden mást megúszunk): egy új szuperkontinens, a Pangea Ultima. Időpontra is van ötlet.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.