A kifl dán startuppal együttműködve 2019 óta folyamatosan fejleszti a száz százalékban újrahasznosítható papírpalackot. Hogy mit jelent ez? Nos, például azt, hogy minden egyes fejlesztési fázissal tovább csökken a műanyagtartalom és a környezeti terhelés. Most egy újabb mérföldkőhöz ért a két vállalat: a jelenlegi prototípus
papír borításból, újrahasznosítható műanyag bélésből és kupakból áll.
A fejlesztés ezen fázisába lépő teszteléssel éppen az a cél, hogy megtapasztalják, hogyan teljesít a papírcsomagolás, és miként reagálnak rá a fogyasztók. A Paboco végső célja egy teljesen bioalapú, száz százalékban papírként újrahasznosítható papírpalack létrehozása. A cél eléréséhez kérik most a magyar fogyasztók segítségét.
Az AdeZ növényi alapú ital fogyasztóira kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklődnek a fenntarthatóság érdekében történő innovációk iránt. „A fogyasztói magatartást szem előtt tartva az AdeZ márka jó választás arra, hogy a Coca-Cola piaci környezetben próbálja ki az új papírpalack prototípusát és annak fogadtatását” – mondta Kerekes Péter, a The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezető igazgatója. Hozzátette: az AdeZ márka fontos szerepet kapott teljeskörű italgyártó vállalatként a portfoliójukban, hiszen a növényi italok iránt igen nagy a fogyasztói érdeklődés. Vállalatuk számára kiemelten fontosak a Hulladékmentes Világ stratégiánk vállalásai, hiszen a fenntarthatóság érdekében nagyon fontos célokat fogalmaztak meg.
A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratóriumában a dán Paboco startuppal együttműködésben kifejlesztett papírpalack prototípus debütálása után most a palack fogyasztói tesztelési fázisba lép. Holnaptól ugyanis a kifli.hu online szupermarketben, aki AdeZ italt rendel, kap mellé ajándékba egy kétszázötven milliliteres papírpalack csomagolású változatot is. Hogy Klekner Péter, a kifli.hu ügyvezetője fogalmazott, vállalatuk egyik alappillére a fenntartható fejlődés és a környezetvédelem támogatása. Szeretnék, ha vásárlóik nemcsak a saját egészségükért, hanem a környezetünk jólétéért is tennének.
A fogyasztóknak lehetőségük nyílik elmondani a véleményüket/tapasztalataikat egy kérdőív kitöltésével. A tesztidőszak alatt a vállalat az üres palackokat visszagyűjti, annak érdekében, hogy a laboratóriumban megvizsgálhassák, hogy hogyan reagált az anyag a szállításra és a használatra, valamint így az újrahasznosítás is garantált. „Büszkék vagyunk arra, hogy részt veszünk ebben az innovációban, és még nagyobb öröm, hogy a közös munka első eredményeit a hazai fogyasztók fogják legelőször megtapasztalni. Italaink csomagolását számos alkalommal fejlesztettük az utóbbi években, hogy egyre környezetkímélőbb megoldásokat tudjunk bevezetni. A lépések sora most tovább folytatódik” – mondta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója. „A fenntarthatóság áthatja a működésünket, ezért amikor a Coca-Cola partnerként ránk gondolt az innovatív papírpalack prototípus tesztelésében, azonnal egyértelmű volt, hogy igent mondunk” – mondta az eseményen a kifli. hu kereskedelmi igazgatója, Szabó Réka.
A papírpalack prototípus egy következő lépés a Coca-Cola „Hulladékmentes Világ” globális stratégiájának megvalósításában. A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a felhasznált csomagolóanyagaik száz százalékának megfelelő mennyiséget gyűjtik be és hasznosítják újra. Emellett a Hulladékmentes Világ stratégia keretében 2025-re globálisan száz százalékban újrahasznosíthatóvá teszi a vállalat csomagolásait, valamint 2030-ra ötven százalékra növeli palackjaiban és aludobozaiban az újrahasznosított anyag arányát. A stratégia fontos eleme a körforgásos gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése is.
A magyar fogyasztók segítségével most induló két hetes tesztidőszak eredményeit a fejlesztők arra használják, hogy felmérjék a palack tulajdonságait és teljesítményét azzal a céllal, hogy a jövőben egy teljesen újrahasznosítható, műanyag nélküli papírpalackot állítsanak elő. A márka képviselői hisznek abban, hogy sok apró kis odafigyeléssel visszatalálhatunk oda, amikor nem kizsákmányolni szeretnénk bolygónkat, hanem boldogan, egymásra figyelve élni.
(Fotó: Coca-Cola Magyarország, Mészáros Péter)