Mi más is lehetne a Tesla Cybertruck vetélytársa, ha nem a Nikola Badger?

2020 / 02 / 24 / Justin Viktor
Mi más is lehetne a Tesla Cybertruck vetélytársa, ha nem a Nikola Badger?
A Nikola (Nikola mint a Teslánál, értjük) szerint Badger pickupjuk akár 965 kilométert is megtehet majd, az akkumulátora és a hidrogén üzemanyagcellák segítségével.

Érik a szállítmányozás elektromos forradalma is

A Nikola EV gyártó startup, melynek célja a teherfuvarozás világának felforgatása a hidrogénüzemű pickuppal, a nulla károsanyag-kibocsátású Badgerrel robbant be a pickup piacra, csatlakozva Elon Musk Teslájához és a Rivianhoz, olyan vezetőket megcélozva, akik a nagy teljesítményű, kipufogógáz-mentes járművekben hisznek. 

Míg a Tesla Cybertruck és a Rivian R1T több mint 482 kilométer távolságot biztosítanak a teljesen feltöltött lítium-ion akkumulátorokkal, addig az USA-beli, Phoenix-i székhelyű Nikola megduplázza ezt a távolságot akkumulátorai, és hidrogén-üzemanyagcellás rendszere kombinációjának felhasználásával. 

A cég állítása szerint, hajtóműrendszer-mixe lehetővé teszi, hogy a Badger több mint 906 lóerő teljesítményt adjon le, és 2,9 másodperc alatt gyorsulhasson nulláról 96 kilométer óránkénti sebességre. Azok az ügyfelek, akik nem férnek hozzá hidrogén üzemanyag-állomásokhoz, a pickupnak csak akkumulátorral felszerelt verzióját is használhatják. 

"A program elősegíti a pickupok üzemanyagcella-összetevőinek költségcsökkentését, miközben felgyorsítja a hidrogén-állomások bevezetését"

- mondta Mark Russell a Nikola elnöke.  "Az ügyfelek számára az üzemanyagcellás vagy akkumulátoros-elektromos változat rendelésének lehetősége biztosítja, hogy mindenki számára csökkenjenek a költségek."

Izgalmas őszünk lesz

A Nikola szerint szeptember körül várható a Badger nyilvános bemutatkozása, az akkor esedékes Phoenix-i  Nikola Világkonferencián. A bejelentés egyelőre nem tartalmazta sem az árképzést, sem a gyártás várható megkezdésének időpontját. A társaság a Discovery televíziós csatorna Diesel Brothers reality-jében is reklámozza a járművet, Heavy D rapperrel, bemutatva a Badger tervezési és prototípus-tesztelési folyamatát. 

A Tesla Cybertruck kialakítása megosztó, kemény, geometrikus megjelenése, egyenesen a "Minecraft" -ból való, ugyanakkor márkaereje növeli a versenytársakkal szembeni előnyét, a születőben lévő új elektromos pickup (EP) piacon, bár messze nem világos, hogy a rendkívül súlyos Cybertruck - megosztó, robosztus Minecraft stílusával - hogyan fogy majd. 

A Rivianhoz hasonlóan, - amely több mint 3 milliárd dollár tőkét vont be, hogy még az idén elindítsa elektromos pickupjainak és a SUV-jának gyártását, - a Nikola konvencionálisabb megjelenésű kialakítással bár, de azért a kötelező futurisztikus felhangokkal halad előre.

A Rivian R1T pickup 2020 végén kerülhet forgalomba. Trevor Milton szorosan fogott vállalata eddig több mint 600 millió dollárt gyűjtött össze a termelés beindításához, és ipari partnerekkel - köztük a Bosch-sal, a Meritorral, az Ivecóval, a dél-koreai Hanwha-val és a norvég Nel-lel - dolgozik, hogy végre akkumulátorokkal és hidrogén üzemanyagcellákkal működő, - olyan technológia, amely igény szerinti villamos energiát állít elő kémiai reakció során, melléktermékként csak vizet produkálva, - sci-fi stílusú tehergépkocsik épülhessenek. 

Hidrogénautóhoz hidrogéntöltő

A Nikola 2021 végén egyúttal nagyszabású hidrogén üzemanyag-állomások hálózatát is ki tervezi építeni az Egyesült Államokban. Míg a hidrogén nagy részét ma földgázból állítják elő, a Nikola az üzemanyagot vízből és megújuló villamos energiából tervezi kinyerni, a teljes szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.

A Ford és a General Motors, amelyek évtizedek óta uralják a benzines és dízel pickupok piacát, szintén elektromos modelleken dolgoznak, bár egyikük sem mutatta még be a terveket. 

"A Nikola a nyergesvontatókhoz kifejlesztett milliárdos értékű technológiával rendelkezik, miért ne építené be azt a pickupokba?"

- teszi fel a kérdést Trevor Milton alapító és vezérigazgató. "Évek óta dolgozom ezen a programon, és úgy gondolom, hogy a piac készen áll valami olyanra, amely képes a teljes napi munkát elvégezni anélkül, hogy kifogyna belőle az energia."

(Forrás: Forbes Képek: Nikola, Rivian)


Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
Szextechnológiai innovációk, amiket már ma ki lehet próbálni
A virtuális valóság ebben az iparágban például már nem is annyira virtuális.
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Klímasemleges háborút: hidrogénhajtásúra cserélnék a katonai járműveket
Tény, hogy a világ hadseregei pöfögik szét a legtöbb fosszilis tüzelőanyagot, mégis kicsit meglepő az ilyen cél, de a hidrogéncella nem csak a légkörnek tesz jót, katonai célokra is kifejezetten ideális.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.