A Nikola EV gyártó startup, melynek célja a teherfuvarozás világának felforgatása a hidrogénüzemű pickuppal, a nulla károsanyag-kibocsátású Badgerrel robbant be a pickup piacra, csatlakozva Elon Musk Teslájához és a Rivianhoz, olyan vezetőket megcélozva, akik a nagy teljesítményű, kipufogógáz-mentes járművekben hisznek.
Míg a Tesla Cybertruck és a Rivian R1T több mint 482 kilométer távolságot biztosítanak a teljesen feltöltött lítium-ion akkumulátorokkal, addig az USA-beli, Phoenix-i székhelyű Nikola megduplázza ezt a távolságot akkumulátorai, és hidrogén-üzemanyagcellás rendszere kombinációjának felhasználásával.
A cég állítása szerint, hajtóműrendszer-mixe lehetővé teszi, hogy a Badger több mint 906 lóerő teljesítményt adjon le, és 2,9 másodperc alatt gyorsulhasson nulláról 96 kilométer óránkénti sebességre. Azok az ügyfelek, akik nem férnek hozzá hidrogén üzemanyag-állomásokhoz, a pickupnak csak akkumulátorral felszerelt verzióját is használhatják.
"A program elősegíti a pickupok üzemanyagcella-összetevőinek költségcsökkentését, miközben felgyorsítja a hidrogén-állomások bevezetését"
- mondta Mark Russell a Nikola elnöke. "Az ügyfelek számára az üzemanyagcellás vagy akkumulátoros-elektromos változat rendelésének lehetősége biztosítja, hogy mindenki számára csökkenjenek a költségek."
A Nikola szerint szeptember körül várható a Badger nyilvános bemutatkozása, az akkor esedékes Phoenix-i Nikola Világkonferencián. A bejelentés egyelőre nem tartalmazta sem az árképzést, sem a gyártás várható megkezdésének időpontját. A társaság a Discovery televíziós csatorna Diesel Brothers reality-jében is reklámozza a járművet, Heavy D rapperrel, bemutatva a Badger tervezési és prototípus-tesztelési folyamatát.
A Tesla Cybertruck kialakítása megosztó, kemény, geometrikus megjelenése, egyenesen a "Minecraft" -ból való, ugyanakkor márkaereje növeli a versenytársakkal szembeni előnyét, a születőben lévő új elektromos pickup (EP) piacon, bár messze nem világos, hogy a rendkívül súlyos Cybertruck - megosztó, robosztus Minecraft stílusával - hogyan fogy majd.
A Rivianhoz hasonlóan, - amely több mint 3 milliárd dollár tőkét vont be, hogy még az idén elindítsa elektromos pickupjainak és a SUV-jának gyártását, - a Nikola konvencionálisabb megjelenésű kialakítással bár, de azért a kötelező futurisztikus felhangokkal halad előre.
A Rivian R1T pickup 2020 végén kerülhet forgalomba. Trevor Milton szorosan fogott vállalata eddig több mint 600 millió dollárt gyűjtött össze a termelés beindításához, és ipari partnerekkel - köztük a Bosch-sal, a Meritorral, az Ivecóval, a dél-koreai Hanwha-val és a norvég Nel-lel - dolgozik, hogy végre akkumulátorokkal és hidrogén üzemanyagcellákkal működő, - olyan technológia, amely igény szerinti villamos energiát állít elő kémiai reakció során, melléktermékként csak vizet produkálva, - sci-fi stílusú tehergépkocsik épülhessenek.
A Nikola 2021 végén egyúttal nagyszabású hidrogén üzemanyag-állomások hálózatát is ki tervezi építeni az Egyesült Államokban. Míg a hidrogén nagy részét ma földgázból állítják elő, a Nikola az üzemanyagot vízből és megújuló villamos energiából tervezi kinyerni, a teljes szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.
A Ford és a General Motors, amelyek évtizedek óta uralják a benzines és dízel pickupok piacát, szintén elektromos modelleken dolgoznak, bár egyikük sem mutatta még be a terveket.
"A Nikola a nyergesvontatókhoz kifejlesztett milliárdos értékű technológiával rendelkezik, miért ne építené be azt a pickupokba?"
- teszi fel a kérdést Trevor Milton alapító és vezérigazgató. "Évek óta dolgozom ezen a programon, és úgy gondolom, hogy a piac készen áll valami olyanra, amely képes a teljes napi munkát elvégezni anélkül, hogy kifogyna belőle az energia."
(Forrás: Forbes Képek: Nikola, Rivian)