Mi történik, ha egy fekete lyuk elnyel egy bolygót? 2021 / 11 / 20 / Felkai Ádám

A forgatókönyv egyszerű: a Sagittarius A* egy nagyon fényes és kompakt rádióforrás a Tejútrendszer magjában, közel a Nyilas és a Skorpió csillagkép határához, melynek közelében valószínűleg egy nagyon nagy tömegű fekete lyuk található. Ezen feltételezett fekete lyuk közelébe „téved” véletlen egy csillagrendszer, és a fekete lyuk borzalmas gravitációs ereje kiszakítja a rendszer egyik planétáját, és elkezdi maga felé vonzani. Tegyük fel, a bolygó jól bírja a terhelést, és egyben marad, mi pedig valami csoda folytán ott állunk a felszínen! Milyen látványban lenne részünk, miként torzulna el az égbolt a fejünk felett, miközben szétszakad a téridő? A gravitációs vonzás végül kibírhatatlan, a bolygó darabokra hullik, végül pedig a szingularitás vár a szerencsétlen planétára, amely minden utazás végállomása: ez szó szerint az idők végzete. (Fotó: Flickr/@hipydeus)
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
A “mexikói UFO-múmiák” DNS-ének 30 százaléka egy “ismeretlen fajtól” származik állítólag
Bármit is jelentsen, hogy ismeretlen faj. Kiderült az is, hogy Neil deGrasse Tysonnak felajánlották, hogy személyesen vizsgálja meg a testeket – de ő ezt a lehetőséget visszautasította. Elmondjuk, hogy miért, és hogy ez miért jelentheti a mexikói UFO-múmia vita bizonyos fokú lezárását.
Felforgathatja a fizikát: Einstein gravitációját egyesíti egy új elmélet a kvantummechanikával
A fizika éppen két szimultán közölt tanulmánytól hangos, amelyek egy radikális elméletet közölnek. Az új elmélet következetesen egyesíti a gravitációt és a kvantummechanikát, miközben megőrzi Einstein klasszikus téridő-koncepcióját. Mindez rengeteg mindent helyretenne az Univerzumról alkotott képünkben, többek közt magyarázná a fekete lyukak legrejtélyesebb tulajdonságát is.