Ami az ilyen hírek kapcsán rögtön feltűnhet, hogy bár legalább néhány évente történik olyan eset, amikor valaki megpróbálja kinyitni az ajtót, olyanról egyáltalán nem hallottunk, amikor valakinek ez sikerült is, nem véletlenül. A BBC egy 2017-es eset kapcsán járt utána, hogy mi történik, ha valaki megpróbálja kinyitni az ajtót. Akkor a Delta Air Lines Seattle-ből Pekingbe tartó járatán próbálta meg kinyitni az ajtót egy utas, akinek félig sikerült is elfordítania az ajtónyitó kart, mielőtt leütötték volna egy borosüveggel.
A repülőgépek ajtaját úgy tervezik, hogy a nyomáskülönbség egyre jobban beszorítsa a helyére az ajtót, egyfajta dugót képezve a repülőgép oldalán, így
utazási magasságban fizikai lehetetlenség kinyitni az ajtót.
Ehhez nagyjából három tonnát kéne elmozdítanod, vagyis hacsak nem tudsz izomból arrébb lökni egy kisbuszt (nem előre vagy hátra, hanem oldalra), akkor az ajtóval sem lesz szerencséd.
A Delta járata az incidenskor már csaknem tízezer méteres magasságban járt, így az ajtó akkor sem nyílt volna ki, ha az utasnak sikerül elfordítani a zárat. Alacsonyabb tengerszint feletti magasságnál viszont lehetséges lenne, hogy valaki tényleg kinyissa az ajtót. Ebből viszont az is következik, hogy az ajtó kinyitása nem szabadítaná el azonnal az apokalipszist az utastérben. A szakértő szerint valamivel csökkenne a kabinnyomás, valamint ezzel együtt kinyílnának a mentőcsúszdák is, de mivel a repülőgépek tervezésénél kifejezetten fontos szempont, hogy a gép nyitott ajtóval is biztonságosan tudjon repülni és landolni, közvetlen katasztrófa nem fenyegetne. Emellett a pilóták is azonnal látják, ha a kabinnyomás csökken vagy nyitva van az ajtó, és azonnal megkezdik az ereszkedést, hogy kiegyenlítsék a nyomást - ahogy az az 1996-os Tűzparancs című filmben is látható.
Ettől függetlenül persze a légitársaságok még nagyon komolyan veszik, ha valaki ilyesmivel próbálkozik, olyannyira, hogy néhány éve a KLM egyik járatáról bilincsben vitték el az egyik utast, amikor véletlenül összekeverte a vécéajtót a repülőgép ajtajával, és hozzáért a nyitókilincshez.
Ez a cikk eredetileg 2019. 12. 12-én jelent meg a Rakétán.
(Forrás: YMMV, BBC, Fotó: Getty)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR