Miért olyan ritka a rák a nagytestű állatok körében? 2020 / 09 / 12 / Bobák Áron
A biológia egyik legnagyobb rejtélye az úgynevezett Peto-paradoxon, vagyis hogy a rákos megbetegedések gyakorisága nem mutat összefüggést az élőlény sejtjeinek a számával. Magyarul a nagytestű állatoknál ritkábban alakul ki daganatos megbetegedés, holott a józan ész azt diktálná, hogy mivel több sejtjük van (és jellemzően elég sokáig is élnek), így nagyobb eséllyel kéne a sejtjeiknek "meghibásodniuk". A Kurzgesagt videójából kiderül, hogy milyen lehetséges magyarázatok születtek eddig erre a jelenségre, amelyek közül az egyikkel éppen az MTA és az ELTE magyar kutatói álltak elő 2017-ben. (Tipp: ha nem jelenik meg a magyar felirat, akkor a videó alatt, a beállításoknál lehet átváltani) (Borítókép: Nam Anh/Unsplash)
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!