Csak néhány hét telt el azóta, hogy a tech óriások vezetőit az amerikai Képviselőház jogi bizottsága elé citálták, de az Apple, a Google és a Facebook máris sokat tesznek azért, hogy rászolgáljanak a monopol működéssel kapcsolatos vádakra. Míg előbbi két cég épp a Fortnite-ot kiadó Epic-kel küzd, végső soron azért, hogy a piactereiken maguk alakítsák ki a számukra igencsak kényelmes szabályokat, addig
a Facebook elkezdte végrehajtani másfél éve kiszivárgott tervét.
Akkor a The New York Times számolt be arról, hogy a világ legmeghatározóbb közösségi vállalatánál azon gondolkoznak, hogy még szorosabbra fűzzék a szálakat márkáik, a Facebook és a Messenger, az Instagram, valamint a WhatsApp közt. A terv egyszerűen hangzik: az egyes platformokon működő üzenetváltás történjen közös alapokon. Ez nem jelenti azt, hogy egyik napról a másikra eltűnik a WhatsApp, vagy hogy az Instagramon kapjuk meg a rég nem látott osztálytársak Facebook üzeneteit. A technikai alapok lennének közösek a szolgáltatások közt - ez egyszerűbb működést, flottabb karbantartást és Mark Zuckerberg ígérete szerint teljes (end-to-end) titkosítást jelentene, vagyis csak a feladó és a címzett láthatná az üzeneteket, a kormányok és a hatóságok, de maga a Facebook sem.
A cég persze nem csak a közös karbantartással megspórolt fejlesztői órákon keresne: így sokkal egyszerűbb lehet az egyes szolgáltatások közt terelgetni a felhasználókat. A görgetéssel töltött órák száma ugyanúgy nőhetne, ahogy a megjelenített hirdetések célzásának a pontossága.
Két dolgot lenne csak nehezebb: otthagyni vagy feldarabolni az egészet.
Utóbbi az elmúlt években többször felmerült, hiszen a Facebook a kritikusai szerint a WhatsApp és az Instagram megvásárlásával túl nagyra nőtt, ami veszélyezteti az új közösségi platformok megjelenését. Az Ars Technica cikke szerint 3,3 milliárd embert jelentene a három nagy rendszer összehúzása - ezzel versenyre kelni valóban nem egyszerű. Hogy a közös működéshez vezető következő lépés mi lesz, nem tudni. Az viszont biztos, hogy ahogy a Facebook tavaly novemberben elkezdte diszkréten kiírni minden márkája alá, hogy "a Facebooktól", úgy folyamatosan azon fognak dolgozni, hogy nehezen tudjuk elképzelni az életünket nélkülük, illetve az egyes appok életét külön-külön. Talán az sem véletlen, hogy a szintén hozzájuk tartozó Oculusnál is pont most lesz kötelező a Facebook-fiók. Nehogy valakinek a törvényhozásban eszébe jusson, hogy a cég részei külön is életképesek volnának.
(Fotó: Gerd Altmann/Pixabay, Jumpstory)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR