„Csak derült ég és nagyon alacsony keleti horizont kell” — mondta Zhang. „Nem lesz látványos, inkább egy kis paca, de napok alatt egyre feltűnőbbé válik.”
A júliusi felfedezés óta kiderült, hogy az égitest több mint 210 ezer km/h sebességgel száguld szokatlanul lapos, közel egyenes pályán. Perihéliumát október 29-én érte el, nagyjából 210 millió km-re a Naptól. A napközelség előtt gyors fényesedést és a Napnál kékebb színt észleltek – ez gázkibocsátásra utalhat, de ehhez még több adat kell.
A nagy műszerek ideje drága, ezért Zhang kisebb műszerrel végzett „próbafutamokat”: Halloweenkor kapta el, amikor kb. 16 fokra látszott a Naptól és éppen pirkadt.
Most jön az izgalmas rész: az üstökös észak felé emelkedik, egy héten belül már 25–30 fokra távolodhat a Naptól, így világszerte több nagy távcső is követheti.
Avi Loeb szerint épp ezért közel az igazság órája. Mint írja, a Webb-távcső 150 kilogramm/másodperces tömegvesztést mért a 3I/ATLAS-nál, amely a 2025 októberét megelőző öt hónapban nem járt kimutatható nem-gravitációs gyorsulással. Ebből a szerző legalább 33 milliárd tonnás össztömegre következtet, a körülötte lévő sűrű felhő pedig legalább 5,5 milliárd tonna lehet.
Ha tehát a most, a napközelség környékén észlelt nem-gravitációs gyorsulást valóban üstököspárolgás okozza, akkor 2025 novemberében és decemberében masszív gázfelhőnek kellene látszania.
A 3I/ATLAS 2025. december 19-én közelíti meg legjobban a Földet, 269 millió kilométerre, amikor földi távcsövek, valamint a Hubble és a Webb is optimálisan megfigyelhetik. Az IAWN 2025. november 27. és 2026. január 27. között kampányszerűen megfigyeli.
Ha pedig nem észlelnek nagy gázfelhőt, akkor a gyorsulásra a párolgás nem elégséges magyarázat; ez felvetheti valamiféle hajtóműre utaló, technológiai jel lehetőségét.
Mint Loeb hozzáteszi, mindez kísértetiesen hasonló az 1I/‘Oumuamua esetéhez, amely szintén nem-gravitációs gyorsulást mutatott látható por vagy gáz nélkül, és jobb híján „sötét üstökösként” címkézték — ami Loeb szerint oximoron.
(Kép: az üstökös 3I/ATLAS a kép közepén látható fényes fehér pont, míg a fölötte lévő pont valójában egy csillag, amely azért tűnik elnyújtottnak, mert az üstökös elmozdult a felvétel közben, forrás: Qicheng Zhang / Lowell Obszervatórium)
        
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR