Motoroid 2 – a Yamaha bizarr mód tekeredő, önkiegyensúlyozó motorja

2023 / 10 / 22 / Felkai Ádám
Motoroid 2 – a Yamaha bizarr mód tekeredő, önkiegyensúlyozó motorja
Az előző koncepció, a Motoroid feljavított verziója nem csak kiegyensúlyozza önmagát az elődhöz hasonló mód, de beépített mesterséges intelligenciát és sok egyéb nyalánkságot is tartalmaz.

A Yamaha bemutatta a Motoroid 2-t, a futurisztikus koncepciómotorkerékpárjának frissített változatát, amely elforgatható lengőkarral, mesterséges intelligencia arcfelismeréssel és önkiegyensúlyozó képességekkel rendelkezik. Ennek az elektromos kerékpárnak kerékagy-hajtású hátsó kereke van, amely egy egyedi lengőkarra van felszerelve, és így a kerékpár többi részétől függetlenül billen, az akkumulátordoboz pedig elforgatható, így dinamikusan módosíthatja a súlyegyensúlyt a Yamaha Active Mass Center Control System (AMCES) rendszernek köszönhetően.

Az első kerék elektronikus mechanizmusokon keresztül kormányoz, a versenyzők pedig arcfelismeréssel és gesztusvezérléssel irányíthatják a kerékpárt. Bár ezt a koncepciót nem gyártásra szánják, a Yamaha elkészítette ennek a nem szokványos mesterségesintelligencia-motorkerékpárnak egy funkcionális, önkiegyensúlyozó változatát, amelyet az Japan Mobility Show 2023-on mutatnak be.

Jó kis cyberpunk regényből is lophattuk volna az ember-gép interfésszel rendelkező, önkiegyensúlyozó Yamaha Motoroid 2-t, de ez a valóság – vagy legalábbis egy működő koncepció, amelyet az október 26. és november 5. között megtartott Japan Mobility Show-n mutatnak majd be. Ez az előző szintén önegyensúlyozó gép továbbfejlesztett változata – a "sima" Motoroidról itt lehet megnézni egy videót:

Az elektromos Motoroid 2 motorkerékpár kerékagy-hajtású hátsó kerékkel büszkélkedhet, amely egyedi, elforgatható lengőkarra van felszerelve, és képes függetlenül billenni. A kerékpár központi gerincén egy forgatható akkumulátordoboz található, amely az Active Mass Center Control System révén fokozza a dinamikus egyensúlyt. Feltűnő, hogy az első kerék hagyományosan kormányoz, de a kormánynak nincs mechanikus kapcsolata, helyette az elektronikus kormányzásra és az AMCES-re támaszkodik az irányítás – írja a New Atlas.

A Motoroid 2 mesterséges intelligencia arcfelismeréssel és gesztusvezérléssel is rendelkezik. A reflektorfény mégis nyilván az önkiegyensúlyozásra vetül, ami elvileg valóban megdöbbentő: a gép képes önállóan felemelkedni a kitámasztó talpról, sőt akár autonóm módon is követhet más motorosokat. Míg az eredeti koncepció hat évvel ezelőtt hasonló funkciókat mutatott be, a Yamaha új karosszériával, átformált markolatokkal és futurisztikus fényszóróegységgel újította meg a dizájnt.

Hangsúlyozzuk, hogy az elődjéhez hasonlóan a Motoroid 2 sem szériamotor, hanem tehát egy koncepció, de bizonyos újításai idővel utat találhatnak maguknak a boltokba szánt gépekbe is. A Japan Mobility Show során pedig remélhetőleg kapunk némi mozgóképeket is, addig is lehet kattintgatni a fenti galériában.

(Kép: Yamaha)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.