Bár időről időre rendeznek a világon napelemes "autóversenyeket", ezek a napenergiával hajtott autók valójában inkább pihekönnyű, napelem-cellákkal fedett műanyagba csomagolt elektromos kerékpárok, mint valódi autók. A világ jelenlegi napelemes sebességrekordere pedig hat négyzetméternyi napelem-felületével és keskeny biciklikerekeivel is alig több, mint 91 km/h sebesség elérésére volt képes.
Készül a napelemes személyautó is, a Lightyear One, mely öt négyzetméternyi napelem-felületével, könnyű szerkezetével és aerodinamikus formájával évi 7-20000 kilométernyi olyan megtehető kilométert ígér, amelyhez a szükséges energiát a kocsi maga termeli meg.
A Scania viszont olyan járműveket gyárt, amelyeken különösebb extra fejlesztések nélkül is hatalmas szabad felületek állnak rendelkezésre energiatermelésre. Ha egy teherautó hajtásláncába a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében elektromos komponens is kerül (vagyis hibrid, hidrogén- vagy akár tiszta villamos hajtást kap), kár lenne nem kihasználni ezeket a négyzetmétereket energiatermelésre.
A svéd gyártó kísérleti projektjében egy 18 méter hosszú félpótkocsit fednek be napelemekkel. Az előzetes számítások szerint a 140 négyzetméternyi(!) napelemmel még Svédországban is évi 14 ezer kWh energia termelhető meg. Ez a becslések szerint éves szinten 5-10%-os üzemanyag-megtakarítást jelent majd a vontató számára a hamarosan induló tesztidőszakban, melyben egy svéd fuvarozó cégnél próbálják ki élesben a koncepciót. (Spanyolországban viszont a pótkocsival megtermelhető energia mennyisége ennek duplája is lehet.)
A megtakarítás részben a konnektoros hibrid nyergesvontató hajtásának támogatásával érhető el, részben pedig a leparkolt félpótkocsi hálózatra kapcsolásával, amikor is folyamatosan töltheti- megfelelő elszámolás mellett, oda-vissza mérő villanyórán át - az elektromos rendszerbe a megtermelt energiát.