Aki valaha foglalkozott értékesítés-támogató online rendszerekkel, annak garantáltan ismerősen cseng a Salesforce neve: világszerte milliók használják a szoftvereiket, hogy nyomon kövessék az eladásaikat, vevőiket. Különösen hangzik, de a Forma 1-et is támogató óriás San Francisco város legnagyobb munkáltatója, emellett világszerte is többtízezer munkatársa van, így egy-egy lépését, például egy leépítést, vagy egy ilyen jótékonysági programját mindig nagy figyelem övezi. A vállalati kultúrájukat gyakran hasonlítják egy családhoz, még a megközelítésük neve, az Ohana is "tágabb értelemben vett családot" jelent Hawaii-on. Ugyanakkor a vezérigazgatójuk, Marc Benioff nemrég arra panaszkodott, hogy
nem kapják meg a "a törzsi tudást" az új munkatársak, ha nincs "irodai kultúra",
idézi fel a Gizmodo. Ezért a "Connect for Good", azaz "kapcsolódjunk a jóért", illetve "kapcsolódjunk örökre" programjuk keretében június 12. és 23. között minden, az irodáikban dolgozó kollegájuk után tíz dollárt, körülbelül háromezer-ötszáz forintot adományoznak egy helyi jótékonysági szervezetnek. Az engedéllyel otthonról dolgozóknak ehhez virtuális eseményeken kell részt venniük. A cég korábban a kollegák kétharmadának írta elő, hogy hetente három-négy napot bejárjanak, és folyamatosan azon dolgoznak, hogy növeljék a "kártyalehúzások" számát, bár hozzáteszik, hogy a bent töltött idővel nem foglalkoznak.
Az Ars Technica közben arról ír, hogy a Google továbbra is hisz a "varázslatos folyosói beszélgetésekben", illetve a cégnél azt tapasztalják, ami persze nem meglepő, hogy azok a munkatársaik, akik bejárnak, erősebben kapcsolódnak a kollegáikhoz, különösen, ha a csapattársaikkal lehetnek egy légtérben. Épp ezért mostantól a teljesítményértékelések része, hogy megvizsgálják, ki mennyi időt tölt az irodában; a sokat távol lévők figyelmeztetéseket fognak kapni. Mint emlékezetes, Elon Musk ennél sokkal drasztikusabbat lépett, amikor megvette a Twittert: egyszerűen visszavonta az otthoni munka lehetőségét, bár aztán megfogalmazott néhány kivételt.
(Fotó: Erik McGregor/Getty Images)