Az Unreal 5 eddig is elképesztő volt, azonban akadtak hiányosságai, és az 5.1-es frissítés most sok lyukat betömködött. Mint az a közleményben is
olvasható, a cél a következő generációs konzolokon és pécéken a 60 fps képfrissítési ráta elérése jobb minőségű szimuláció mellett. Az Unreal Sensei csatorna a lenti videóban összefoglalja, bemutatja és el is magyarázza a fontosabb változtatásokat, mi most ezek egy részére koncentrálunk. A legizgalmasabb húzás talán, hogy a forradalmi Nanite virtualizált mikropoligon geometria rendszer immár a növénytakarót is érinti. A rendszer lényege, hogy szemben az eddigi megoldással (LOD) nem kell a távolságtól függően a modellek mind kevesebb poligonokból álló változatait elkészíteni, hanem az engine maga „deformálja” dinamikusan a poligonokat a távolság függvényében. Ez azért hasznos, mert egyrészt tehát nem kell az objektumokból több, alacsony felbontású verziót készíteni, másrészt a kép is részletesebb marad. A rendszer eddig azonban nem terjedt ki a növénytakaróra, a frissítés viszont változtatott ezen. Maga a Nanite is frissítve lett – lehetővé válnak többek közt az anyagvezérelt animációk és deformációk. Ez a gyakorlatban például lehetővé teszi, hogy a leveleket az ágakon fújja a szél, de az árnyékokra, valamint az átszüremkedő fényre is komoly hatása van a rendszernek, mint az a lenti videón látszik. A Lumen frissítésével pedig javult mind a víz, mind az üveg tükröződése, lehetővé váltak a nagyobb víztömegeknek az eddiginél jobb minőségű és gyorsabb megjelenítése az HLOD (Hierarchical Level of Detail) rendszernek köszönhetően. A Lumen úgy általában is masszív ráncfelvarrást kapott – a fény immár a tárgyak felületéről verődik vissza, ami – mint látható – jóval kevesebb zajt eredményez a képen.
(Kép: unrealengine.com)