"Nem alaptalan kongatni a vészharangokat a járvány második hulláma miatt"
2020 / 10 / 02 / Raketa.hu
Müller Viktor, az ELTE TTK egyetemi docense néhány napra maga is karanténba vonult, miután a koronavírushoz hasonló tüneteket észlelt. A kutató tesztje szerencsére negatív lett, így ismét személyesen folytathatta munkáját az egyetemen zajló konzorciumi gyógyszerfejlesztési projektben. Müller Viktor szerint nem alaptalan kongatni a vészharangokat a járvány második hulláma miatt, amelyről egyelőre nem lehet megjósolni, hogy mennyi ideig tart és hány embert fog érinteni.

Müller Viktor egyetemi docens, az ELTE TTK Biológiai Intézet oktatója. Biológus és angol nyelvi szakfordító diplomáját 1998-ban szerezte az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, majd 2001-ben A HIV-fertőzés matematikai modellezése című értekezésének megvédésével a biológiatudományok doktorává avatták. PhD-fokozatát 2002-ben szerezte az ELTE-n. Fő kutatási területe a vírusfertőzések számítógépes elemzése.

Legfontosabb eredményeit a HIV-fertőzés szervezeten belüli folyamatainak és járványos terjedésének matematikai és számítógépes modellezésében, a vírus klinikai és genetikai adatainak elemzésében, valamint fertőző és nem fertőző betegségek evolúciós hátterének kutatásában érte el. 2014-ben az MTA Bolyai Plakettel tüntette ki.

(Fotó: Unsplash/Nick_Bolton)

Ha tetszett ez a cikk, kövess minket a Facebookon is!

Először vagy itt? Ez itt a Rakéta!
Olvasd el főszerkesztőnk beköszönőjét, mire számíthatsz tőlünk!
Rakéta az Instagramon is!
Kövesd be, később jól jársz majd!