Nem tetszik az Országos Mentőszolgálatnak az orosz csodamentő

2020 / 09 / 03 / Felkai Ádám
Nem tetszik az Országos Mentőszolgálatnak az orosz csodamentő
A Shaman 8x8 számára nincs akadály, eljut a beteghez bármilyen útviszonyok közepette, sőt még útra sincs szüksége. Az OMSZ-nak azonban akadnak szakmai aggályai a kocsival kapcsolatban.

A mentés nem arról szól, hogy a személyzet villogva-szirénázva olyan gyorsan csörtet a beteggel a kórházba, ahogy csak tud. És hiába fest jól egy gépkocsi mentőként, szakmailag nem biztos, hogy alkalmas a mentési feladatra. Így járt most az orosz off-roader gyártó Avtoros, akik a Shaman 8x8 nevű szörnyetegüket alakították át mentővé.

A jármű a már meglévő Shamanból lett kialakítva egy másik orosz cég, a PC Sadr segítségével.  Ennek megfelelően például az alapjárműhöz hasonlóan mind a nyolc kereke kormányozható. A kocsit egy 146 lóerős, négyhengeres Iveco turbódízelmotor hajtja. A gép szárazföldön 77 kilométer per órás sebességgel halad, vízben pedig 7 kilométer per órával, amennyiben ráteszik a járműre az opcionális hajócsavart. Hatalmas, 260 literes tankjának köszönhetően a kocsi közel 1046 kilométeres hatósugárral rendelkezik. A jármű 6,3 méter hosszú, 2,7 méter magas, a nyomtáv 1890 mm.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

АВТОРОС (@vezdehod_avtoros) által megosztott bejegyzés,

Az átalakítást követően a jármű belseje műtő erősségű belsővilágítást kapott, szekrényeket az egészségügyi felszerelés tárolására, üléseket, amelyeken a mentőszemélyzet négy tagja foglalhat helyet, valamint a belső térben két beteg elhelyezése is lehetővé vált. Látszólag tehát ez egy mentődolgozó legvadabb, nyolc keréken guruló álma ez a gép. Az Országos Mentőszolgálat azonban a Facebook oldalán szakmai alapon kritizálta a járművet.

Azt az OMSZ hivatalos Facebook csatornája is leírja, hogy az elképzelések szerint a Shaman el tudja végezni a mentést ott is, ahol a helikopter vagy a lánctalpas nem boldogul. Kritizálják viszont, hogy hiányzik a hordágytálca rázkódását csökkentő hidraulika, ami nagyban rontja a beteg utazási komfortját (illetve a szállítási trauma fogalmának is új mélységeket ad). Itt hadd említsem meg boldogult ifjúkorom azon epizódját, amikor kipróbálhattam, milyen egy mentővé átalakított Korando terepjáróval átdzsalni egy sáros mezőn, ami sosem látott semmilyen útnak nevezhető dolgot. „Megrázó” élmény volt az anyósülésen is, a hordágyat nem vállaltam volna be. Egy GAZ mentő anyósülése pedig egy nagyobb bukkanóval sima aszfaltúton szépen kiugratta a vesekövem. (Igen, a múltam tele van egzotikus mentőautókkal.)

A négy fős személyzet és a két beteg opciója pedig valójában úgy értendő, hogy vagy az egyik vagy a másik: négy mentődolgozó és két beteg együtt tehát nem fér be. Probléma, hogy a műtőerősségű világítás nélkül koromsötét a beltér, illetve hogy járó motor mellett nem hallani, hogy mit mond a beteg egyáltalán. Mindezek az OMSZ hivatalos Facebook oldala szerint nem jelentik az ellátás legideálisabb körülményeit. Aki viszont kedvet kapott, és szeretne egy Shamant, az itt megrendelhet egy ízlése szerint összerakott modellt.

(Kép: Avtoros)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.