A 210 000 km/h sebességgel közeledő üstököst 2025 júliusának elején észlelték. Október 29-én érte el a napközelséget, ekkor kb. 210 millió km-re járt csillagunktól — vagyis nagyjából 1,4-szer olyan messze volt, mint a Föld.
Egy friss, még nem lektorált tanulmány szerint a fényessége „több nagyságrenddel” ugrott, és az üstökös „feltűnően kékebb a Napnál”. A szerzők szerint ezt valamely illékony gáz, például szén-monoxid vagy ammónia szivárgása okozhatja. Korábban júliusban vöröses volt (a por miatt), szeptemberben rövid időre zöldbe váltott (amit dikarbon vagy cián jelenléte okozhatott), de egyik árnyalat sem bizonyult tartósnak.
Talán ennél is érdekesebb, hogy 2025. november 5-én két új felvétel jelent meg a 3I/ATLAS-ról. Mint Avi Loeb ezek kapcsán kifejti, a képeken kompakt fényforrás látszik, egyértelmű üstököscsóva nélkül; a kóma pedig alig tér el a Hubble 2025. július 21-i felvételén látottaktól.
Ez Loeb szerint azért meglepő, mert a NASA JPL adatai alapján a test jelentős nem gravitációs gyorsulást mutat, ami az impulzusmegmaradás elve szerint a perihélium környékén legalább 13%-os tömegvesztést jelez. Egy tipikus üstökösnél ez látványos por- és gázkómát, a Naptól elfelé mutató csóvát eredményezne — az új képeken azonban ilyesmi nem látszik.
Összehasonlításként: a Naprendszer Lemmon-üstököse ugyanazokkal a távcsövekkel készült friss felvételeken szabályos csóvát mutat.
Loeb szerint a kimutatott nem gravitációs gyorsulás és a látható csóva hiánya együtt a 3I/ATLAS tizedik anomáliáját adja.
(Kép: perihélium utáni felvétel a 3I/ATLAS csillagközi objektumról, amelyet 2025. november 5-én készített a R. Naves Obszervatórium: a képen egy homályos fénygömb látszik. A Nap iránya a bal alsó sarok felé esik (a bal oldali nyíl a Nappal ellentétes, ún. anti-Nap irányt jelzi). Egyértelmű üstököscsóva nem figyelhető meg, forrás: R. Naves Obszervatórium, Spanyolország)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR