Nem vicc: elektromos olajtankert építenek Japánban
2020 / 06 / 01 / Rácz Tamás
Nem vicc: elektromos olajtankert építenek Japánban
Hét japán nehézipari vállalat indított közös vállalkozást egy első hallásra igen ironikusan hangzó termékötlet, az elektromos olajszállító tartályhajó elkészítésére.

A japán konzorcium marketingesei talán nem látták meg a kissé sötét humorfaktort a projekt témájában, különben biztosan nem pont az olajtankert választották volna a fejlesztés emblematikus figurájaként. Mert bár a projekt weboldalának fejlécében is a tanker szerepel, a fejlesztés folyamata messze túlmutat az olajszállítás villamosításán.

Az E5 projekt megértéséhez ki kell tekintenünk a Kárpát-medencéből: Japán tengeri ország, ahol a belföldi hajózás jelentősége és volumene számunkra felfoghatatlan. Ennek megfelelően az állam CO2-kibocsátás-csökkentési terveiben is kiemelt szerep jut a hajózásnak. És mivel Japán gazdasága nagyon erősen támaszkodik a technológiai-ipari üzletágakra, nyilván nem szeretnék máshonnan várni a megoldást a belpiaci hajózás villamosítására. A tervek szerint az első villany-tanker 2021-ben futhat ki a tengerre.

Ha pedig a jelenben és a közeljövőben ebben a belső hajózásban a kis olajtankerek villamosítása jár a legtöbb piaci és emisszió-csökkentési lehetőséggel, akkor a nagy japán cégek bizony akkor is a nap- és szélerőművekkel termelt megújuló energiával feltöltött, akkumulátoros elektromos tankerrel kezdik a fejlesztési programot, ha ez első pillantásra egy kicsit fura a világ számára.

De ha ezzel is kezdik, az E5 Lab konzorcium következő két terméke már az elektromos és hidrogéncellás vontatóhajó és elektromos komp lesz!


Ezek is érdekelhetnek

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.