A japán konzorcium marketingesei talán nem látták meg a kissé sötét humorfaktort a projekt témájában, különben biztosan nem pont az olajtankert választották volna a fejlesztés emblematikus figurájaként. Mert bár a projekt weboldalának fejlécében is a tanker szerepel, a fejlesztés folyamata messze túlmutat az olajszállítás villamosításán.
Az E5 projekt megértéséhez ki kell tekintenünk a Kárpát-medencéből: Japán tengeri ország, ahol a belföldi hajózás jelentősége és volumene számunkra felfoghatatlan. Ennek megfelelően az állam CO2-kibocsátás-csökkentési terveiben is kiemelt szerep jut a hajózásnak. És mivel Japán gazdasága nagyon erősen támaszkodik a technológiai-ipari üzletágakra, nyilván nem szeretnék máshonnan várni a megoldást a belpiaci hajózás villamosítására. A tervek szerint az első villany-tanker 2021-ben futhat ki a tengerre.
Ha pedig a jelenben és a közeljövőben ebben a belső hajózásban a kis olajtankerek villamosítása jár a legtöbb piaci és emisszió-csökkentési lehetőséggel, akkor a nagy japán cégek bizony akkor is a nap- és szélerőművekkel termelt megújuló energiával feltöltött, akkumulátoros elektromos tankerrel kezdik a fejlesztési programot, ha ez első pillantásra egy kicsit fura a világ számára.
De ha ezzel is kezdik, az E5 Lab konzorcium következő két terméke már az elektromos és hidrogéncellás vontatóhajó és elektromos komp lesz!