Nem vicc: múlt héten visszautasított az OMSZ egy Lamborghini mentőautót

2022 / 09 / 13 / Felkai Ádám
Nem vicc: múlt héten visszautasított az OMSZ egy Lamborghini mentőautót
Úgy vonul majd be ez a nap a történelembe, mint amikor kiderült, hogy az Országos Mentőszolgálat nem kérte a Lamborghini mentőautót.

Ki ne örülne egy Lamborghininek? Erre a kérdésre hosszan kellene keresnünk a választ, pontosabban hosszasan kellett volna eddig, mert immár akad egy konkrét, váratlan példánk: az Országos Mentőszolgálat (OMSZ). Nem csak az a meglepő, hogy egyáltalán valaki felajánlott egy ilyen verdát a hazai életmentőknek, de az is, hogy nem ők nem kértek belőle. A teljes történet amúgy így fest, mint azt az OMSZ a Facebook-oldalán megosztotta:

„Egy használtautó kereskedés azzal az ötlettel állt elő a múlt héten, hogy egy hónapok óta eladhatatlan Lamborghinit a mentőknek ajánlanak fel egy év használatra, mert elképzelésük szerint így jóval gyorsabban odaérhetnek majd az autópályán történ balesetekhez is. A jó szándék ellenére azonban az Országos Mentőszolgálat kénytelen volt visszautasítani a nemes gesztust, ugyanis a jármű nem csupán mentésre, de napi használatra is alkalmatlan az életmentők számára, ráadásul a fenntartási költsége is sokszorosa lenne egy mentőautóénak. A kereskedők ugyan picit sajnálták, hogy elesnek a reklámtól, végül elfogadták a mentők érveit. Azért köszönjük a felajánlást!”

Érthető vagy sem? Az biztos, hogy a Lamborghini nem olcsó mulatság, nem csak a puszta megvásárlása, de a fenntartása sem az – ha minden egyéb adótól, szükséges üzemanyagtól (ami manapság azért komoly szempont) eltekintünk, akkor is a műszaki karbantartás éves költsége körülbelül 7500 dollárt jelent – ami közel 3 millió forint. 1609 kilométerenként (1000 mérföldenként) ugyanis el kell végeztetni az autón az éves karbantartást, aminek az összege önmagában 5000 dollár is lehet, a kocsi abroncsait pedig 8000 kilométer −12 000 kilométer után cserélni kell, egy készlet pedig 1500-2000 dollár között mozog. Legalábbis nagyjából ilyen árak akadnak egy Lamborghini Aventador S esetén.

A világ leggyorsabb mentőautóit egyébként kevésbé meglepő módon Dubaj mentőszolgálata (The Dubai Corporation of Ambulance Services) engedheti meg magának. A legutóbb a Dubai Expo keretében bemutatott jármű, a „HyperSport Responder” egy átalakított Lykan Hypersport, ami egy borzasztó ritka kocsi (elvileg a Fast and Furious filmek miatt tett szert némi hírnévre) – ebből a Földön összesen hét modell akad, és az egyik szolgál tehát gyors reagálású mentőegységként Dubajban. Ez az autó egyébként 2,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig elérheti a 400 km/h-t. Mint látható a fenti videón, nem is pakoltak fényhidat a kocsira, nehogy növelje a légellenállást.

A tanulság tehát az, hogy a hazai mentőszolgálat a dubajival szemben még egy "ingyen" Lamborghinit sem engedhet meg magának? Nem feltétlen, mivel a viszonyok mindenhol mások, így ami egyik helyen beválik életmentésre, az máshol nem biztos. Arról nem is beszélve, hogy nem elképzelhetetlen, hogy Dubajban is inkább csak amolyan reklámértéke van a dolognak – egyébként Dubajnak vannak a leggyorsabb rendőrautói is, egy Lamborghini Aventador és egy Bentley Bentayga.

(Kép: Lamborghini Huracán, Wikimedia.Commons/ Jakub Hałun)


Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A két új, kifejezetten európai piacra szánt elektromos autó két éven belül kereskedelmi forgalomba kerül a gyártó ígérete szerint.
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Két darab, hidrogént fogyasztó, vízpárát eregető busz indult el próbaüzemben, hat magyar város közlekedésében próbálják ki őket.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.