Nem vicc: múlt héten visszautasított az OMSZ egy Lamborghini mentőautót

2022 / 09 / 13 / Felkai Ádám
Nem vicc: múlt héten visszautasított az OMSZ egy Lamborghini mentőautót
Úgy vonul majd be ez a nap a történelembe, mint amikor kiderült, hogy az Országos Mentőszolgálat nem kérte a Lamborghini mentőautót.

Ki ne örülne egy Lamborghininek? Erre a kérdésre hosszan kellene keresnünk a választ, pontosabban hosszasan kellett volna eddig, mert immár akad egy konkrét, váratlan példánk: az Országos Mentőszolgálat (OMSZ). Nem csak az a meglepő, hogy egyáltalán valaki felajánlott egy ilyen verdát a hazai életmentőknek, de az is, hogy nem ők nem kértek belőle. A teljes történet amúgy így fest, mint azt az OMSZ a Facebook-oldalán megosztotta:

„Egy használtautó kereskedés azzal az ötlettel állt elő a múlt héten, hogy egy hónapok óta eladhatatlan Lamborghinit a mentőknek ajánlanak fel egy év használatra, mert elképzelésük szerint így jóval gyorsabban odaérhetnek majd az autópályán történ balesetekhez is. A jó szándék ellenére azonban az Országos Mentőszolgálat kénytelen volt visszautasítani a nemes gesztust, ugyanis a jármű nem csupán mentésre, de napi használatra is alkalmatlan az életmentők számára, ráadásul a fenntartási költsége is sokszorosa lenne egy mentőautóénak. A kereskedők ugyan picit sajnálták, hogy elesnek a reklámtól, végül elfogadták a mentők érveit. Azért köszönjük a felajánlást!”

Érthető vagy sem? Az biztos, hogy a Lamborghini nem olcsó mulatság, nem csak a puszta megvásárlása, de a fenntartása sem az – ha minden egyéb adótól, szükséges üzemanyagtól (ami manapság azért komoly szempont) eltekintünk, akkor is a műszaki karbantartás éves költsége körülbelül 7500 dollárt jelent – ami közel 3 millió forint. 1609 kilométerenként (1000 mérföldenként) ugyanis el kell végeztetni az autón az éves karbantartást, aminek az összege önmagában 5000 dollár is lehet, a kocsi abroncsait pedig 8000 kilométer −12 000 kilométer után cserélni kell, egy készlet pedig 1500-2000 dollár között mozog. Legalábbis nagyjából ilyen árak akadnak egy Lamborghini Aventador S esetén.

A világ leggyorsabb mentőautóit egyébként kevésbé meglepő módon Dubaj mentőszolgálata (The Dubai Corporation of Ambulance Services) engedheti meg magának. A legutóbb a Dubai Expo keretében bemutatott jármű, a „HyperSport Responder” egy átalakított Lykan Hypersport, ami egy borzasztó ritka kocsi (elvileg a Fast and Furious filmek miatt tett szert némi hírnévre) – ebből a Földön összesen hét modell akad, és az egyik szolgál tehát gyors reagálású mentőegységként Dubajban. Ez az autó egyébként 2,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig elérheti a 400 km/h-t. Mint látható a fenti videón, nem is pakoltak fényhidat a kocsira, nehogy növelje a légellenállást.

A tanulság tehát az, hogy a hazai mentőszolgálat a dubajival szemben még egy "ingyen" Lamborghinit sem engedhet meg magának? Nem feltétlen, mivel a viszonyok mindenhol mások, így ami egyik helyen beválik életmentésre, az máshol nem biztos. Arról nem is beszélve, hogy nem elképzelhetetlen, hogy Dubajban is inkább csak amolyan reklámértéke van a dolognak – egyébként Dubajnak vannak a leggyorsabb rendőrautói is, egy Lamborghini Aventador és egy Bentley Bentayga.

(Kép: Lamborghini Huracán, Wikimedia.Commons/ Jakub Hałun)


"Mint egy párásító kerekekkel" - a Kawasaki bemutatta hidrogénhajtású motorját
A motorkerékpár nagyon alacsony kibocsátású, nagyrészt csak víz keletkezik a használata közben.
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Megkapta az engedélyt a szuperszonikus repülésre az Mk-II Aurora.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.