A GoodYear koncepció-abroncsáról kapott sajtóközlemény annyira érdekes és olyan látványos a videó, amit kaptunk mellé, hogy muszáj közölnünk. Még akkor is, ha ennek az egésznek nagyjából semmi realitása a belátható jövőben. Kezdjük talán a videóval, aztán próbáljuk meg értelmezni, mit láttunk:
Koncepció-abroncs. Igen, ilyen is van: olyan gumi, ami a jelenlegi formájában nem létezik és szinte biztos nem is fog létezni, de megmutatja, milyen műszaki megoldásokon gondolkodik mostanság a gyártó, amik viszont nagyon is valószínű, hogy bekerülnek a jövő széria abroncsaiba. Láttunk már ilyet, de általában nem ennyire elvadult elképzelésekkel,
Ez a levegő nélküli, rugalmas vázszerkezetre húzott futófelülettel kialakított abroncs ugyanis a kerékagyba helyezett töltőkapszulából származó folyadékkal valahogy képes menet közben új futófelületet "növeszteni", de nem ám csak egyfélét, hanem olyat, amilyenre épp szüksége van a felhasználónak. Városi autósnak rugalmasabbat, autópályázóknak takarékosabbat és így tovább. Még a téli-nyári váltás is megoldható ezzel a módszerrel: új töltőanyag kerül a kapszulába, az valahogy lemászik a futófelületig és ott leváltja a korábbi tapadófelületet. Hogy ez pontosan hogy történik, az nem derül ki a videóból sajnos :-(
A mi földhözragadt eszünkkel ebből a koncepcióból a levegő nélküli abroncsot látjuk a legközelebbi realitásnak (ezzel nem csak a GoodYear kísérletezik, láttunk már ilyet a Michelintől, a Hankooktól és másoktól is). A pókselyem inspirálta merevítőszál is biztosan eljön előbb-utóbb, régóta próbálja már összehozni az ipar szintetikusan ezt a valóban elképesztő tulajdonságokkal bíró anyagot. Na és persze a személyre szabott abroncs, a felhasználó igényeihez szabott egyedi gyártás is simán elképzelhető, az ipar 4.0 forradalma részben pont ilyesmikről, a végtelenül rugalmas termelésről szól.