Ez több mint egyszerű raktárfeltöltés: páratlan alkalom nyílik rá, hogy belássunk abba, mi történt azon az éjszakán, amikor az USA a földbe – sőt, helyenként a föld alá – döngölte Irán atomprogramját.
Egy augusztus 1-jei, frissen nyilvánosságra hozott költségvetési átprogramozási feljegyzés szerint pénzt különítettek el GBU-39/B kis átmérőjű bombák (SDB, ≈113 kg/db), lézervezérlésű 70 mm-es APKWS II rakéták és GBU-57/B Massive Ordnance Penetrator (MOP, ≈13,6 t/db) bunkerrombolók visszapótlására. Az összegek nagyjából 2,3 millió dollárt tesznek ki az SDB-kre, 3,3 millió dollárt az APKWS-re és 123 millió dollárt a MOP-okra, továbbá mintegy 10 millió dollárt különítettek el a személyzet ideiglenes elszállásolására. Egy külön, 498,265 millió dolláros átcsoportosítás a konfliktus ugyanazon szakaszában Izrael védelmében alkalmazott THAAD-elfogórakéták cseréjét fedezi.
A 14 MOP-ot célba juttató B-2-esek – 12-t Fordowban és 2-t Natanzban – bevetésén túl több mint két tucat Tomahawk cirkálórakéta csapódott be Iszfahán térségében. Mindezt egy nagyobb, körülbelül 125 amerikai repülőgépből álló légi kötelék hajtotta végre, köztük F-22 és F-35 lopakodó vadászgépekkel. Dan Caine tábornok elmondása szerint a csapásmérő kötelék „csapdákat” és „nagy sebességű elnyomó fegyvereket” alkalmazott, miközben a vadászgépek „megelőző elnyomó tüzet” nyitottak az iráni légvédelem megtisztítására.
A becslések szerint a mintegy 74 km hatótávú SDB-k feltehetően az ellenséges légvédelem elnyomását/megsemmisítését (SEAD/DEAD) támogatták, belső fegyverterű, lopakodó platformokról indítva. Az APKWS – különösen a FALCO pilóta nélküli légi járművek elleni változat – állítólagos bevetése pedig felveti a kérdést, hogy ezeket a rakétákat tényleges légi fenyegetések ellen használták-e, vagy a csapásmérő időablak körüli kapcsolódó műveletekben vetették be. Összességében jól látszik, milyen aprólékosan készítették elő a precíziós támadást.
(Forrás: TWZ, kép: Egy B-2-es bombázó egy GBU-57/B Massive Ordnance Penetrator (MOP) bunkerrombolót dob le egy teszt során, forrás: USAF)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR