A Fortescue Infinity Train névre hallgató elektromos mozdonynak soha nincs szüksége üzemanyagra vagy töltésre. De, ahogy sejthető, van egy trükk abban, hogy az 1100 kilométeres tesztutat - Perth-ből a Pilbara folyóig - mindenféle külső energiaforrás nélkül sikerült megtennie a megrakott szerelvénynek.
A Downer Group mozdonyszakértőivel közösen fejlesztették ki a 2022 márciusában bemutatott, akkumulátoros-elektromos „Infinity Train” koncepciót. Akkor a vállalat olyan tehervonat kifejlesztését ígérte, amely képes csupán regeneratív fékezéssel teljesen feltölteni akkumulátorait. Ezzel egy önfenntartó, nulla kibocsátású vasúti rendszert hoznak létre, amelyet teljes egészében a gravitáció ereje lát el energiával.
A tervezőasztal után a való életben is működőképesnek bizonyult az ötlet, amikor a bányavállalat 385 mérföld hosszú magán vasúthálózatának lejtős szakaszain a kitermelt érccel megrakott, teli tehervonat lassításával termelt energiát használták fel a rendszer akkumulátorainak feltöltésére. Az így nyert energia elegendő volt ahhoz, hogy az immmár rakomány nélkül közlekedő, üres, tehát jóval könnyebb vonatot visszajuttassa a kiindulási helyre, a bányába, töltőinfrastruktúra kiépítése vagy további megújuló energiaforrások felhasználása nélkül. A Fortescue szerint az Infinity Train alkalmazásával évente több mint 82 millió liter gázolajat lehet megspórolni.
Forrás: traffix.hu