A Promobot orosz startup autonóm android újdonsága tökéletesen vásárlói igényekre szabott, hiszen olyan külsőt kap, amilyet csak szeretnénk. Alekszej Juzsakov, a cég igazgatótanácsának elnöke sajtótájékoztatón áradozott a Robo-C-ről: "Mostantól mindenki olyan robotot rendelhet magának, amilyet megálmodott - akár szakmai, akár személyes használatra. Képzeljék csak el, ahogy Michal Jordan kosármezeket promóz egy sportboltban vagy William Shakespeare saját magától idéz valamelyik múzeumban." Ha kétségeink lennének Robo-C élethűségével kapcsolatban, íme Einstein orosz kiadásban:
A vállalat négy felhasználási területre szánja a robotot: otthoni társalkodópartnernek vagy lakásdekorációnak; irodai adminisztrátornak aki rendeléseket és vendégeket fogad; irodai recepciósnak vagy társalkodónak az alkalmazottak mellé; kereskedelmi tanácsadónak boltokba, múzeumokba, kiállításokra. Bár járni nem tud, Robo-C törzse és nyaka háromféleképpen mozog, arcának tizennyolc pontja mozgatható, amivel hatszáz arckifejezésre képes. Míg mesterséges intelligenciára épülő szoftvere százezer beszédmodult ismer.
A Promobot szerint a digitalizált személyiség és az egyedi külső párosításának eredménye az első lépés a digitális halhatatlanság felé. Jelenleg folyamatos a rendelésfogadás, négy robot gyártását pedig már meg is kezdték. Az elsőt kormányhivatalba szánták, ahol többek között útleveleket ellenőriz. Egy másikat Albert Einstein-ről mintáztak, és egy robotikáról szóló kiállításba kerül, a maradék kettőt pedig egy közel-keleti család rendelte; a szülők klónjai az előszobában fogadják majd az érkező vendégeket.
(Forrás: Index via. Futurism, Fotó: Inceptive Mind)