A helikopterből teljesen autonóm teherdrón lett: a pilótafülke elhagyásával 25%-kal nagyobb rakteret kapott, és okos fedélzeti agyat.
Az S-70UAS U-Hawk az UH-60L alapjaira épül; a pilótafülke helyén motoros „kagylóajtó” és rámpa segíti a be- és kirakodást. A MATRIX autonómia – lényegében szenzorokkal és algoritmusokkal megtámogatott robotpilóta – és egy kedvező árú, harmadik generációs fly-by-wire vezérlés juttatja célra a gépet.
A kezelő egy tabletről indítja, tervezi és zárja a küldetést. A gép akár 2 963 km-t is megtesz saját erejéből, legfeljebb 14 órán át képes járőrözni tankolás nélkül, és megtartja a 4 082 kg külső teheremelő kapacitását. A felszabadult helynek köszönhetően a raktér HIMARS-rakétakonténert, két Naval Strike Missile-t, gurítható ellátmányt vagy akár egy önjáró földi robotot is fogad; fedélzetéről drónok is indíthatók.
„Az U-Hawk a teljesen autonóm, többfeladatú Black Hawk, amelyet kevesebb mint egy év alatt hoztunk létre” – mondja Rich Benton. „Költséghatékony, mert az UH-60-nal közös alkatrészekre épít, és a személyzet hiánya az üzemeltetést is olcsóbbá teszi” – teszi hozzá Igor Cherepinsky.
Az első felszállás 2026-ra várható.