Újabb repülő motorbicikli jelent meg a színen, ami a gyártó ígérete szerint megnyitja az utat egy olyan jövő előtt, amiben a személyi légi járművekkel való repülés elérhetetlen álom helyett a mindennapos valóság. A Skyrider X1 valójában nem egészen repülő motor, hiszen zárt kabinnal és három kerékkel rendelkezik, ennélfogva inkább mopedre hasonlít - azt azonban nem lehet tudni, hogy mennyi a maximális sebessége az utakon, lehetséges, hogy a mopedeknél gyorsabb tempóra is képes lesz. A járművet inkább egy új kategória részének lehet tekinteni, ami ötvözetét képezi többféle hagyományos járműtípusnak, és, ami a legfontosabb, egyesíti a szárazföldi és légi közlekedési formákat.
A Skyrider X1 a tervek szerint képes lesz az utakon haladni és a nyolc rotorja segítségével a levegőbe emelkedni is, légi üzemmódban pedig elérheti a 100 km/h-ás sebességet. A járművet rövidebb utakra, például városi ingázásra vagy szabadidős tevékenységekre tervezték, egyhuzamban csak maximum 40 perc repülésre alkalmas. A Skyridert fejlesztő Rictor leírása szerint a gép az éppen aktuális időjárási körülményekhez alkalmazkodik, az útvonalat pedig automatikusan megtervezi, de a pilótáknak lehetőségük van arra is, hogy átvegyék az irányítást, és önállóan működtessék az eVTOL-t.
A Skyrider X1 a szintén repülő motoroknak titulált, extrém járművekkel (például az Airwolffal vagy az Xturismóval) összehasonlítva szinte szerény és hétköznapi benyomást kelt, a Rictor pedig nagy hangsúlyt helyezett a biztonságra a gép fejlesztése során, ennek érdekében többszörösen redundáns irányítórendszerrel és ejtőernyővel is felszerelték a járművet. A gép prototípusát a CES kiállításon mutatták be, a repülési tesztekről, vagy a járművel kapcsolatos fejlesztési tervekről azonban egyelőre nem osztott meg információkat a Rictor, így a saját repülő motorra vágyó érdeklődőknek még várnia kell, mire kiderül, valóban működőképes lesz-e a jármű, és megvalósulhatnak-e a gyakorlatban is a szépen hangzó koncepciók. Az Engadget beszámolója szerint azt már viszont lehet tudni, mikor és mennyiért juthatnak hozzá a különleges személyi szállítóeszközhöz a vevők: a Rictor 2026-ra ígéri a megjelenést, és egy-egy Skyridert 60 000 dollárért (24 millió forint) árulnak majd.
(Fotó: Rictor)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR