Robbanás a zuhanásban: kevesebb autó, de köztük sokkal több elektromos fogyott a német piacon

2020 / 02 / 11 / Rácz Tamás
Robbanás a zuhanásban: kevesebb autó, de köztük sokkal több elektromos fogyott a német piacon
Mínusz hét százalék a teljes autópiacon, plusz 61 az elektromos hajtású kocsiknál.

Az Európai Unió az idei évre a belső piacokon 35%-os növekedéssel számol az elektromos autók eladásaiban. A villanyautók várható ugrásszerű térnyerését két dolog indokolja. Egyrészt a klímaszorongástól vezérelt tömegek számára egyre fontosabb ez a téma. Másrészt pedig maguk a gyártók is erőteljesen nyomják az E-autókat, hiszen a sok eladott villanyautó segít számukra egyensúlyba hozni az előírt flottaszintű CO2-kibocsátási kvótát, segít kiegyensúlyozni a portfolióban lévő benzines és dízel (pláne a nagy teljesítményű benzines és dízel) kocsik emisszióját, így komoly büntetésektől menekülhetnek meg.

A német piacról érkezett januári értékesítési adatok mégis meglepőek. Miközben 7,3 százalékkal esett az eladott autók teljes száma a tavaly januári adathoz képest, az elektromos autók száma egészen elképesztő mértékben, 61%-kal emelkedett, a konnektorról is tölthető hibridek aránya pedig (nyilván az alacsony bázis miatt, de akkor is) a megfoghatatlan 308%-os, háromszoros növekedést érte el. Hogy ne csak a levegőben lebegjenek ezek a százalékok, íme, a konkrét számok. Januárban 246.300 új autót regisztráltak Németországban, ebből 7492 volt akkumulátoros elektromos autó (BEV) és 8639 a konnektoros hibrid (PHEV).

A tavaly fellángolt német terepjáró-ellenes közhangulat is érezteti hatását. Bár még mindig a SUV-ok a legnépszerűbbek (minden ötödik Németországban eladott kocsi szabadidőautó), arányuk az összeladásokban 6,5%-kal csökkent. A január győztese a márkák között a Tesla volt a németeknél, 168%-os növekedéssel (de így is csak 367 autóval).

A német autópiacon amúgy már a 2019-es év is komoly elektromos áttöréseket hozott. A korábbi 4000 eurós állami támogatás a 44 ezer aurónál olcsóbb villanyautókra tavaly 6000 euróra emelkedett, a konnektoros hibrideké pedig 3000-ről 4500-ra. Ez a dotáció is benne volt abban az eredményben, hogy tavaly már nem a picike de az ottani adópolitika miatt nagyon durván elektromos irányba fordult norvég piacon, hanem a hatalmas német piacon fogyott el a legtöbb villanyautó: összesen 57.533 darab.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.