Robbanás a zuhanásban: kevesebb autó, de köztük sokkal több elektromos fogyott a német piacon

2020 / 02 / 11 / Rácz Tamás
Robbanás a zuhanásban: kevesebb autó, de köztük sokkal több elektromos fogyott a német piacon
Mínusz hét százalék a teljes autópiacon, plusz 61 az elektromos hajtású kocsiknál.

Az Európai Unió az idei évre a belső piacokon 35%-os növekedéssel számol az elektromos autók eladásaiban. A villanyautók várható ugrásszerű térnyerését két dolog indokolja. Egyrészt a klímaszorongástól vezérelt tömegek számára egyre fontosabb ez a téma. Másrészt pedig maguk a gyártók is erőteljesen nyomják az E-autókat, hiszen a sok eladott villanyautó segít számukra egyensúlyba hozni az előírt flottaszintű CO2-kibocsátási kvótát, segít kiegyensúlyozni a portfolióban lévő benzines és dízel (pláne a nagy teljesítményű benzines és dízel) kocsik emisszióját, így komoly büntetésektől menekülhetnek meg.

A német piacról érkezett januári értékesítési adatok mégis meglepőek. Miközben 7,3 százalékkal esett az eladott autók teljes száma a tavaly januári adathoz képest, az elektromos autók száma egészen elképesztő mértékben, 61%-kal emelkedett, a konnektorról is tölthető hibridek aránya pedig (nyilván az alacsony bázis miatt, de akkor is) a megfoghatatlan 308%-os, háromszoros növekedést érte el. Hogy ne csak a levegőben lebegjenek ezek a százalékok, íme, a konkrét számok. Januárban 246.300 új autót regisztráltak Németországban, ebből 7492 volt akkumulátoros elektromos autó (BEV) és 8639 a konnektoros hibrid (PHEV).

A tavaly fellángolt német terepjáró-ellenes közhangulat is érezteti hatását. Bár még mindig a SUV-ok a legnépszerűbbek (minden ötödik Németországban eladott kocsi szabadidőautó), arányuk az összeladásokban 6,5%-kal csökkent. A január győztese a márkák között a Tesla volt a németeknél, 168%-os növekedéssel (de így is csak 367 autóval).

A német autópiacon amúgy már a 2019-es év is komoly elektromos áttöréseket hozott. A korábbi 4000 eurós állami támogatás a 44 ezer aurónál olcsóbb villanyautókra tavaly 6000 euróra emelkedett, a konnektoros hibrideké pedig 3000-ről 4500-ra. Ez a dotáció is benne volt abban az eredményben, hogy tavaly már nem a picike de az ottani adópolitika miatt nagyon durván elektromos irányba fordult norvég piacon, hanem a hatalmas német piacon fogyott el a legtöbb villanyautó: összesen 57.533 darab.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A két új, kifejezetten európai piacra szánt elektromos autó két éven belül kereskedelmi forgalomba kerül a gyártó ígérete szerint.
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Két darab, hidrogént fogyasztó, vízpárát eregető busz indult el próbaüzemben, hat magyar város közlekedésében próbálják ki őket.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.