Ahogy Dél-Korea egyre kijjebb kerül a koronavírus-járvány halálos szorításából, a vállalkozások kreatív megoldásokkal rukkolnak elő, hogy ügyfeleik biztonságát biztosítsák. Jó példát láthatunk erre egy Daejonban található kávézóban, ahol bérmunkaerőként foglalkoztatott (vagy egyszerűen kikölcsönzött, nem lehet tudni) robot-barista állítja elő, és szolgálja fel az italokat, és, persze fizetni is nála lehet értük.
A robot munkájának köszönhetően a kávézóban csak egyetlen embert kell foglalkoztatni, aki gondoskodik a sütemények elkészítéséről, valamint a robot-kolléga működtetéséről és újratöltéséről. A robot 60 különböző kávé elkészítésére képes, melyeket ki is visz az asztalokhoz. Képes kommunikálni és adatokat cserélni más eszközökkel is, és önvezető technológiát (AV) is tartalmaz, a kávézóban megkeresendő legjobb útvonalak kiszámításához.
A barista-robotot a Vision Semicon vállalat, egy intelligens-gyár-megoldás szolgáltató fejlesztette ki, egy államilag működtetett tudományos intézettel együtt, azt remélve, hogy gépi-munkaerő flottájukkal segítséget nyújthatnak a dél-koreai társadalom mindennapi életben gyakorlandó közösségi távolságtartáshoz történő alkalmazkodásához. Ez áll jelenleg az országnak a társadalmi-távolságtartás szabályainak enyhítésére tett erőfeszítései középpontjában.
"Rendszerünknek nincs szüksége emberi beavatkozásra a megrendeléstől a kiszállításig, ha az asztalok megfelelően ritkán vannak elrendezve a robotok zökkenőmentes mozgásának biztosítása érdekében, amely megfelel a jelenlegi távolságtartási kampánynak"
- mondta Lee Dong-bae, a Vision Semicon kutatási igazgatója.
A rendszer hátránya, hogy így persze a koronavírus miatt még több munkahely veszhet el. Dél-Korea munkanélküliségi rátáját sem kíméli meg a világjárvány, amely áprilisban 1999 óta a legnagyobb csökkenést mutatta.
A gyártó és a tudományos intézet célja, hogy idén legalább 30 kávézót szállítson robotokkal.
(Forrás: Futurism Képek: Youtube)