A Roller-Quadrotornak elkeresztelt hibrid járművet a Csecsiang Egyetem mérnökeinek vezetésével zajló kísérletek során fejlesztették ki, amelyek célja egy olyan hibrid jármű létrehozása volt, amely képes az utakon és a levegőben is közlekedni és a két haladási mód közötti váltás nem okoz gondot számára. Az ideális megoldást a szakértők egy hibridben találták meg, ami egy egykerekű és egy quadrotor kombinációjából áll.
A Roller-Quadrotor a földön való utazás során stabilan gurul egyetlen kerekén, miközben a rotorjai oldalirányba néznek, de kis méretük miatt nem akadályozzák a haladást, sőt, a manőverezésben segítik, majd valamilyen akadályhoz érve a jármű átfordul, a kerék kerül alulra és a négy rotorral meghajtva repül tovább. Ezzel az egyszerű módszerrel kikerülhetővé válnak a felszíni robotok és a drónok hiányosságai is: előbbi esetében a nehéz terepeken való elakadás esélye, a drónoknál pedig a behatárolt üzemidő.
A hibrid járműről szóló tanulmány leírása szerint az egykerekű quadrotor a földön jobban teljesít, mint a levegőben: a tesztek alapján körülbelül 3,8-szor nagyobb távot tud bejárni és 42,2-szer hosszabb ideig működőképes monocikli üzemmódban. A repülési képességeinek elsősorban akkor veszi hasznát, mikor olyan hátráltató tényezővel találkozik, ami a hagyományosabb felépítésű földi járművek útját megszakítaná: ekkor egyszerűen átrepüli a torlaszt, szakadékot vagy bármilyen más akadályt. A járművet katonai célú felderítési feladatok kivitelezésére vagy expedíciók, esetleg mentőakciók segítésére szánják, amelyek során egy multifunkcionális UAV (Unmanned Aerial Vehicle, pilóta nélküli légi jármű) nagy segítséget nyújthat.
(Interesting Engineering Fotó: Zheng et al, Getty Images/ovbelov)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR