A fejlesztésért felelős Bosch és Mercedes-Benz a német Szövetségi Közlekedési Hivataltól kaptak engedélyt arra, hogy a stuttgarti P6 épületben beüzemeljék a teljesen automatizált parkolási rendszerüket. A két cég közleménye szerint ez az első négyes szintű, vagyis bizonyos körülmények között teljesen autonóm parkolási funkció, amelyet kereskedelmi használatra engedélyeztek. A Teslákból ismert "summon", azaz megidézés üzemmóddal szemben itt nem az autók képességeié a főszerep.
"A Bosch a kezdetektől fogva arra törekedett, hogy a parkolóházak infrastruktúráját intelligenssé tegye. Ennek megfelelően szabványokat állítottunk fel ezen a területen. A jövőben az a célunk, hogy egyre több parkolóházat szereljünk fel a szükséges infrastruktúra-technikával – terveink szerint a következő néhány évben világszerte több száz parkolóházban fogjuk ezt megvalósítani" - nyilatkozta dr. Markus Heyn, a Bosch igazgatótanácsának tagja és a mobilitási megoldások üzleti szektor elnöke.
A sajtóközlemény szerint a reptérre sietőknek csak annyi lesz a dolguk, hogy behajtanak a parkolóházba, mindannyian kiszállnak az autóból, majd egy mobilapp segítségével elindítják a járművet a parkolóhelye felé. Onnantól a parkolóház érzékelői kommunikálnak az autóval, hogy átadják a pályájával és a környezetével kapcsolatos információkat, hogy szabadon közlekedhessen az épület szintje között, míg megtalálja a helyét.
Mindezt a városban lévő Mercedes-Benz múzeum parkolóházában már egy ideje teszteli a két cég, de ott csak fejlesztői tesztautókat alkalmazhattak erre a célra. Mostantól a nyár óta gyártott, hagyományos S-osztály tagjai és ez elektromos EQS-ek is képesek lesznek erre, ha rendelkeznek az Intelligent Park Pilot funkcióval. Ezeknek az autóknak az alapára negyven-, illetve ötvenmillió forint körül mozog; arra, hogy olcsóbb Mercedes-modellekben mikor lesz elérhető ez a szolgáltatás, illetve a Bosch más gyártóknak is lehetővé teszi-e a technológia használatát, nem tért ki a közlemény.
(Borítókép: Bosch)