Rövidesen átadják az első, önvezető autóknak tervezett parkolóházat

2022 / 12 / 08 / Pőcze Balázs
Rövidesen átadják az első, önvezető autóknak tervezett parkolóházat
A világon először engedélyeztek kereskedelmi használatra egy vezető nélküli parkolási rendszert egy nyilvános parkolóházban. A stuttgarti repülőtér egyik épületében csak otthagyjuk az autónkat, és mehetünk a dolgunkra - persze, ha megfelelő kocsink van mindehhez.

A fejlesztésért felelős Bosch és Mercedes-Benz a német Szövetségi Közlekedési Hivataltól kaptak engedélyt arra, hogy a stuttgarti P6 épületben beüzemeljék a teljesen automatizált parkolási rendszerüket. A két cég közleménye szerint ez az első négyes szintű, vagyis bizonyos körülmények között teljesen autonóm parkolási funkció, amelyet kereskedelmi használatra engedélyeztek. A Teslákból ismert "summon", azaz megidézés üzemmóddal szemben itt nem az autók képességeié a főszerep.

"A Bosch a kezdetektől fogva arra törekedett, hogy a parkolóházak infrastruktúráját intelligenssé tegye. Ennek megfelelően szabványokat állítottunk fel ezen a területen. A jövőben az a célunk, hogy egyre több parkolóházat szereljünk fel a szükséges infrastruktúra-technikával – terveink szerint a következő néhány évben világszerte több száz parkolóházban fogjuk ezt megvalósítani" - nyilatkozta dr. Markus Heyn, a Bosch igazgatótanácsának tagja és a mobilitási megoldások üzleti szektor elnöke.

Parkolóinas, inas nélkül

A sajtóközlemény szerint a reptérre sietőknek csak annyi lesz a dolguk, hogy behajtanak a parkolóházba, mindannyian kiszállnak az autóból, majd egy mobilapp segítségével elindítják a járművet a parkolóhelye felé. Onnantól a parkolóház érzékelői kommunikálnak az autóval, hogy átadják a pályájával és a környezetével kapcsolatos információkat, hogy szabadon közlekedhessen az épület szintje között, míg megtalálja a helyét.

Mindezt a városban lévő Mercedes-Benz múzeum parkolóházában már egy ideje teszteli a két cég, de ott csak fejlesztői tesztautókat alkalmazhattak erre a célra. Mostantól a nyár óta gyártott, hagyományos S-osztály tagjai és ez elektromos EQS-ek is képesek lesznek erre, ha rendelkeznek az Intelligent Park Pilot funkcióval. Ezeknek az autóknak az alapára negyven-, illetve ötvenmillió forint körül mozog; arra, hogy olcsóbb Mercedes-modellekben mikor lesz elérhető ez a szolgáltatás, illetve a Bosch más gyártóknak is lehetővé teszi-e a technológia használatát, nem tért ki a közlemény.

(Borítókép: Bosch)

Érkezik a Mercedes válasza a Tesla Model S-re, és néhányan már bele is ülhettek Bár hivatalosan csak csütörtökön mutatják be, néhány újságíró már beülhetett a Mercedes új elektromos luxusautójába, ami az S-osztály eleganciáját hozza el a villanyautók közé.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.