A mobilos kamerák egyik legnagyobb hátránya, hogy hiába rendelkeznek az újabb készülékek egészen elfogadható zoommal, videofelvételnél a kezelőfelület hiányosságai és a kamerák közötti váltás miatt a végeredmény meg sem közelíti azt a színvonalat, amit egy fényképezőgéppel vagy egy kamerával kapnánk. A Samsung a legújabb telefonjánál ezt az úgynevezett "finom csúszkával" oldotta meg, ami ugyan nem egy fizikai gomb, mint az iPhone 16-nál, de talán még annál is hasznosabb.
Amikor az S25 Ultrával videót készítünk, a képernyő szélén megjelenik egy csúszka, amelyet fel és le mozgatva folyamatosan zoomolhatunk 20x-os nagyításig és vissza. Ezzel a megoldással nem csak az olyan megakadások kerülhetők el, mint amikor csippentéssel próbálunk zoomolni, de a zoomolás sebessége is sokkal finomabban irányítható, mint más telefonoknál, így tetszőleges dinamikát vihetünk bele a felvetelinkbe.
Bár a folyamatosságot néhol egy kicsit megakasztja, hogy a telefonnak eközben váltania kell a nagy látószögű kamera, a 200 megapixeles főkamera, valamint a két telefotó kamera között, de a Samsung ezt is relatíve jól kiküszöbölte - a váltás, ha nem is teljesen észrevehetetlen, de sokkal kevésbé zavaró, mint a legtöbb telefonnál, gyorsabb zoomnál pedig alig észrevehető.
A finom csúszkának köszönhetően egy szórakoztató filmes trükköt is sokkal könnyebben lehet reprodukálni a telefonnal, igaz, ehhez azért nem árt, ha van egy képstabilizátoros állványunk is. Ez az úgynevezett dolly zoom (avagy Vertigo-effektus), amikor a kamera pont olyan sebességgel távolodik a tárgytól, ahogy zoomolunk, így a felvétel olyan hatást kelt, mintha a háttér egyre közeledne. Fordított esetben (vagyis ha közeledünk a tárgyhoz, miközben kizoomolunk) a háttér megnyúlik - ahogy az Hitchcock Vertigo című filmjének emlékezetes jelenetében is látható.
(Borítókép: Bobák Áron/Rakéta.hu)