Az Applied Physics, egy nemzetközi tudósokból és mérnökökből álló multidiszciplináris csoport bejelentette a Warp Factory-t – egy szoftveres eszközkészletet, amelyet a valósághű térhajtóművek (warp drive) technológiák elméleti tesztelésére és fejlesztésére terveztek. A Journal of Classical and Quantum Gravity című folyóiratban megjelent “Analyzing Warp Drive Spacetimes with Warp Factory” című kutatási cikkük megjelenésével egy időben a Warp Factory nyílt forráskódú szoftverként szolgál minden fizikus vagy kutató számára, aki egy ilyen hajtóművel kapcsolatos ötleteit kívánja tesztelni. Mint azt Gianni Martire, az Applied Physics vezérigazgatója elmondta:
“A Warp Factory virtuális szélcsatornaként szolgál, lehetővé téve számunkra, hogy teszteljünk és értékeljünk különböző térhajtómű-terveket. A sci-fi most egyre közelebb kerül a tudományos valósághoz.
A fizikusok immár néhány kattintással számos térhajtómű-tervet generálhatnak és finomíthatnak, lehetővé téve számunkra, hogy a tudományt egy térhajtómű sebességével vigyük előre”
A térhajtóművek elképzelése 2021-ben kapott egy komolyabb löketet, amely idővel remélhetőleg akár át is repítheti ezt az eszközt a valóságba.
Ekkor egy sor publikáció született a témában, köztük például az Applied Physics “Introducing Physical Warp Drives” című publikációja, amely alapján a fizika törvényei szerint is lehetséges térhajtóművet építeni. A Warp Factory lehetőséget biztosít a térhajtóművekkel kapcsolatos eredmények szigorú értékelésére, ami közelebb viheti a területet a végső célhoz – vagyis egy ilyen hajtómű tényleges kifejlesztéséhez.
A szóban forgó Warp Factory szoftver ezen a weboldalon érhető el.
Mint közhasznú társaság, az Applied Physics arra ösztönzi a nemzetközi tudományos közösséget, hogy vegyenek részt ebben a kiemelkedő kezdeményezésben. A szervezet a hivatalos közlemény szerint pedig ezen cél érdekében a Warp Factory-hez történő hozzáférést kiterjeszti világszerte a “kutatókra, álmodozókra és problémamegoldókra”.
Ez azonban még nem minden: ugyanis az Advanced Propulsion Laboratory (APL), amely az Applied Physics részeként működik, és az űrhajtómű-kutatás élvonalába tartozik, aktívan keres azonos gondolkodású személyeket, hogy csatlakozzanak a forradalmi kutatási programjukhoz a Warp Grant ösztöndíj-programon keresztül. Az Advanced Propulsion Laboratory (APL) által létrehozott Warp Grant célja így szintén a térhajtómű-mechanika előmozdítása. Az APL az első fázisban 500 ezer amerikai dollárt kínál ösztöndíjak formájában a tudományos közösség számára. A pályázóknak új ötleteket kell bemutatniuk a térhajtóművek kifejlesztésére.
Az APL azonban a fentieknek megfelelően kifejezetten olyan fizikai térhajtóművek fejlesztését részesíti előnyben, amelyek a klasszikus relativitáselmélet keretein belül működnek, vagyis a hajtóművek működési metrikái (matematikai modelljei) nem tartalmazhatnak negatív energiát vagy fénysebességnél gyorsabb anyagot. Vagyis a metrikák nem sérthetik meg az úgynevezett Nulla, Gyenge vagy Uralkodó Energiafeltételeket, amelyek bizonyos alapvető fizikai korlátokat jelentenek a relativitáselméletben.
Emellett prioritást élveznek azok a munkák, amelyek PhD-val rendelkező szakemberektől származnak kapcsolódó tudományos területekről.
(Kép: Pixabay/JCK5D)
 
         Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR