A jármű egy busz, ami átalakulhat teherautóvá és vissza, illetve egyéb funkcióval is bővíthető. Lehet belőle például mobil üzlet, ha a jármű tetején elhelyezkedő kapszulaszerű modult kicserélik egy másikra. A jármű súlypontja rendkívül alacsonya van, vezetőfülkéje pedig egyáltalán nincs, hiyzen ez egy önvezető jármű.
A tervek szerint a jármű a maga kategóriájában olcsóbb lehet majd, mint a többi speciális feladatokat ellátó versenytársa, mivel átalakítás esetén nem kell mindenből újat beszerezni, elég a felépítmény cseréje, és máris alkalmas újabb feladatok ellátására.
Kapacitás tekintetében a járműkoncepció teherautó felépítménnyel képes négy raklapot, vagy nyolc gördülőszekrényt szállítani, ha pedig utaskabin modullal szerelik fel, hét fix ülésen ülő, plusz egy felhajtható padon elhelyezkedő személy szállítására képes.
A teljes automata üzemmódra tervezett járművet jelenleg még egy közelben tartózkodó személy távirányításával lehet mozgatni, de ha automata üzemmódba kapcsolják önállóan is képes lesz a szállítmányozásra, akár megállás nélkül. A DLR tovább dolgozik a jármű hajtásláncának fejlesztésén, a hálózati hardver fejlesztésén és többek között egy új akkumulátor-rendszeren.
(Forrás: Futurism Kép: DLR)