Az eVTOL gyártó cégek folyamatosan dolgoznak az újabb modelljeiken, amelyeket általában légitaxinak, néhány esetben pedig személyes közeledési eszköznek szánnak: az Autoflight a Prosperity gépével előbbi kategóriába tartozik, vagyis légi személyszállítási szolgáltatás beindítását tervezik a géppel. A Prosperity I POC2 (proof-of-concept) verzióját tavaly nyáron mutatták be és az elképzelések szerint a jármű végső változata a kínai városok közötti fuvarozás indulása után, 2025-re akár Európába is elérkezhet, amennyiben sikerül a kellő engedélyeket addigra megszerezniük.
A Prosperity pilótával repül majd és három utast tud szállítani, a nyolc propellerrel és két hátsó légcsavarral működő eszköz pedig legalább 250 km-es hatótávval rendelkezik majd, ami azt jelenti, hogy nem csak városokon belül, hanem egészen távoli helyszínek között is tud egy feltöltéssel utakat bonyolítani. A jármű képességeit február 23-án vetették próba alá a cég tesztelésre használt pályáján, ahol 20 kört tett meg egy előre kijelölt útvonalon haladva.
Az eVTOL egyelőre távoli irányítással repült és sikerült rekordot döntenie az egy feltöltéssel megtett út hosszát illetően, még ha nem is sokkal előzte meg az előző csúcstartót. Az elektromos, egy helyből történő fel-, és leszállásra alkalmas járművek távolsági rekordját a Joby Avionics tartotta 248 kilométerrel,
az Autoflight most ezt két kilométerrel lépte túl és 250,3 kilométert tett meg a járművel.
A távot 1 óra 38 perc alatt teljesítették a speciális szerkezetű géppel, miközben folyamatosan köröztek a pálya fölött.
(FlightGlobal Fotó: Autoflight)