Sosem repült még ilyen messzire egy eVTOL

2023 / 03 / 04 / Bobák Zsófia
Sosem repült még ilyen messzire egy eVTOL
Megdőlt az eVTOL-lal, egy feltöltéssel megtett legnagyobb távolság rekordja: az Autoflight legújabb generációs Prosperity gépe a Joby Aviation 2021-es eredményét szárnyalta túl.

Az eVTOL gyártó cégek folyamatosan dolgoznak az újabb modelljeiken, amelyeket általában légitaxinak, néhány esetben pedig személyes közeledési eszköznek szánnak: az Autoflight a Prosperity gépével előbbi kategóriába tartozik, vagyis légi személyszállítási szolgáltatás beindítását tervezik a géppel. A Prosperity I POC2 (proof-of-concept) verzióját tavaly nyáron mutatták be és az elképzelések szerint a jármű végső változata a kínai városok közötti fuvarozás indulása után, 2025-re akár Európába is elérkezhet, amennyiben sikerül a kellő engedélyeket addigra megszerezniük.

A Prosperity pilótával repül majd és három utast tud szállítani, a nyolc propellerrel és két hátsó légcsavarral működő eszköz pedig legalább 250 km-es hatótávval rendelkezik majd, ami azt jelenti, hogy nem csak városokon belül, hanem egészen távoli helyszínek között is tud egy feltöltéssel utakat bonyolítani. A jármű képességeit február 23-án vetették próba alá a cég tesztelésre használt pályáján, ahol 20 kört tett meg egy előre kijelölt útvonalon haladva.

Az eVTOL egyelőre távoli irányítással repült és sikerült rekordot döntenie az egy feltöltéssel megtett út hosszát illetően, még ha nem is sokkal előzte meg az előző csúcstartót. Az elektromos, egy helyből történő fel-, és leszállásra alkalmas járművek távolsági rekordját a Joby Avionics tartotta 248 kilométerrel,

az Autoflight most ezt két kilométerrel lépte túl és 250,3 kilométert tett meg a járművel.

A távot 1 óra 38 perc alatt teljesítették a speciális szerkezetű géppel, miközben folyamatosan köröztek a pálya fölött.

(FlightGlobal Fotó: Autoflight)

Égbe emelkedtek a legújabb repülő taxik, amelyek forradalmasíthatják a közlekedést A repülő járművekkel való közlekedés nem lesz drágább a hagyományos módon, az utakon guruló taxiknál az egyik eVTOL gyártócég szerint.


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
A szovjet nukleáris hajtású szárazföldi “tengeralattjáró”, amely a föld alól támadt
A szovjet nukleáris hajtású szárazföldi “tengeralattjáró”, amely a föld alól támadt
A Harci Vakond nevű szerkezetet a szovjetek azért fejlesztették, hogy a föld alól támadják vele az USA katonai létesítményeit, akár rakétasilóit is. Miért nem lett semmi a dologból? Állítólag egy “kis üzemi baleset” miatt, ami alatt egy nukleáris robbanást kell érteni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.