Személyszállító drónokat tesztelnek Kínában

2019 / 12 / 02 / Justin Viktor
Személyszállító drónokat tesztelnek Kínában
Kanton város méreteit nehéz elképzelni, ha még nem jártunk igazi megapoliszban. Próbálkozzunk talán annak mentén, hogy szűken vett területe 7,3 -szor nagyobb Budapestnél, vagyis olyan, mintha a fővárosban 168 kerület lenne 23 helyett. És itt is meg kell oldani a közlekedést a 15 millió lakos számára.

Nem csoda hát, ha Dél-Kína legnagyobb városi központjában a szállítási módszerek többrétegűek. Az első réteg egy szerteágazó metróhálózat, amely hosszabb, mint a New York-i metró. A második réteg a föld felszínén több gyorsforgalmi útból és a várost keresztező fő autópályákból áll, amelyek elterelik a forgalmat. A harmadik réteg a föld feletti vasútvonalak és vertikálisan tagolt útpályagyűrűk örvénye, amelyek rövidítésként  és alternatív útvonalakként szolgálnak a torlódások leküzdésére. Hamarosan egy negyedik réteg is kiépülhet a levegőben repülő EHang utasszállító drónokból, az emberek és csomagjaik szállítására.

Közel hárommillió személygépkocsival Kantonban az első három réteg már nem elegendő. A város robbanásszerű kereskedelmi és gyártási növekedést él át, ami azt jelenti, hogy a tehergépjármű-útvonalak mentén a dugók egyre csak hosszabbodnak. Emiatt az ingázók utazása csigalassúvá válik, a lökhárítók szinte egymásba érnek. Számukra az apró kompakt helikopterek és személyszállító drónok flottájának gondolata valóságos megváltás lehet.

A helyi tech startupként indult EHang, épp ebben igyekszik segíteni. Autonóm légi járművei 2021-re a tervek szerint megtöltik majd a zsúfolt kínai metropolisz égboltját. A társaság drónokkal és mini helikopterekkel is rendelkezik, amelyeket alacsony magasságban terveznek közlekedtetni a város főútjai felett. Ez a megoldás elszállíthatja az embereket és csomagjaikat a célállomásokra.

Az EHang által tesztelt alacsony magasságú légi szállítási szolgáltatás új szállítási paradigmát hozhat. A társaság dokkolóállomások és helipadek klasztereit építheti ki a függőleges felszálláshoz és leszálláshoz, hogy az emberek a város bármely részén fel- és leszállhassanak.

A céget Hu Huazhi alapította, akinek az az ötlete támadt, hogy egy túlméretezett drónra ülést szereljenek. A saját szavaival:

"Az utasok felpattanhatnak egy drónra a kijelölt belvárosi állomáson, vagy lefoglalhatnak egy repülést az alkalmazásunkban, és a díjak szinte megegyeznek azzal, mintha egy taxit fognának a város közútjain."

A közelgő tesztüzem részeként az EHang segít a helyi tisztviselőknek egy parancsnoki és irányító központ felállításában annak biztosítása érdekében, hogy a rengeteg drón és helikopter biztonságosan és hatékonyan tudjon egyszerre lebegni és repülni ugyanazon a területen.

Az EHang kiterjedt campusán, Kanton külvárosában az elektromos rotorral hajtott prototípusok már több tízezer repülési órát teljesítettek, óriási mennyiségű felvételt és adatot gyűjtöttek az elemzéshez és a biztonsági igazolásokhoz a kormány által ellenőrzött körülmények között.

Az állomásokat stratégiailag helyezik majd el Kanton kereskedelmi övezetében az önkormányzatok támogatásával. A város jó szívvel fogadja az új szállítási módot, mivel a repülő autók korának hajnalaként tekintenek rá. Örömmel válnak úttörővé a légi mobilitás új korszakában.

(Forrás: IntelligentLiving Képek: EHang, Wikipédia)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.