Nem csoda hát, ha Dél-Kína legnagyobb városi központjában a szállítási módszerek többrétegűek. Az első réteg egy szerteágazó metróhálózat, amely hosszabb, mint a New York-i metró. A második réteg a föld felszínén több gyorsforgalmi útból és a várost keresztező fő autópályákból áll, amelyek elterelik a forgalmat. A harmadik réteg a föld feletti vasútvonalak és vertikálisan tagolt útpályagyűrűk örvénye, amelyek rövidítésként és alternatív útvonalakként szolgálnak a torlódások leküzdésére. Hamarosan egy negyedik réteg is kiépülhet a levegőben repülő EHang utasszállító drónokból, az emberek és csomagjaik szállítására.
Közel hárommillió személygépkocsival Kantonban az első három réteg már nem elegendő. A város robbanásszerű kereskedelmi és gyártási növekedést él át, ami azt jelenti, hogy a tehergépjármű-útvonalak mentén a dugók egyre csak hosszabbodnak. Emiatt az ingázók utazása csigalassúvá válik, a lökhárítók szinte egymásba érnek. Számukra az apró kompakt helikopterek és személyszállító drónok flottájának gondolata valóságos megváltás lehet.
A helyi tech startupként indult EHang, épp ebben igyekszik segíteni. Autonóm légi járművei 2021-re a tervek szerint megtöltik majd a zsúfolt kínai metropolisz égboltját. A társaság drónokkal és mini helikopterekkel is rendelkezik, amelyeket alacsony magasságban terveznek közlekedtetni a város főútjai felett. Ez a megoldás elszállíthatja az embereket és csomagjaikat a célállomásokra.
Az EHang által tesztelt alacsony magasságú légi szállítási szolgáltatás új szállítási paradigmát hozhat. A társaság dokkolóállomások és helipadek klasztereit építheti ki a függőleges felszálláshoz és leszálláshoz, hogy az emberek a város bármely részén fel- és leszállhassanak.
A céget Hu Huazhi alapította, akinek az az ötlete támadt, hogy egy túlméretezett drónra ülést szereljenek. A saját szavaival:
"Az utasok felpattanhatnak egy drónra a kijelölt belvárosi állomáson, vagy lefoglalhatnak egy repülést az alkalmazásunkban, és a díjak szinte megegyeznek azzal, mintha egy taxit fognának a város közútjain."
A közelgő tesztüzem részeként az EHang segít a helyi tisztviselőknek egy parancsnoki és irányító központ felállításában annak biztosítása érdekében, hogy a rengeteg drón és helikopter biztonságosan és hatékonyan tudjon egyszerre lebegni és repülni ugyanazon a területen.
Az EHang kiterjedt campusán, Kanton külvárosában az elektromos rotorral hajtott prototípusok már több tízezer repülési órát teljesítettek, óriási mennyiségű felvételt és adatot gyűjtöttek az elemzéshez és a biztonsági igazolásokhoz a kormány által ellenőrzött körülmények között.
Az állomásokat stratégiailag helyezik majd el Kanton kereskedelmi övezetében az önkormányzatok támogatásával. A város jó szívvel fogadja az új szállítási módot, mivel a repülő autók korának hajnalaként tekintenek rá. Örömmel válnak úttörővé a légi mobilitás új korszakában.
(Forrás: IntelligentLiving Képek: EHang, Wikipédia)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR