Az utóbbi szám (tehát hogy pontosan hány gépkocsi talált gazdára) egész pontosan 499 550 – írja a CNN. Ez azt jelenti, hogy mind a gyártás, mind az eladás több mint harmadával emelkedett a 2019-es szinthez képest, ráadásul úgy, hogy a vállalat legnagyobb gyára a kaliforniai Fremontban nagyjából kér hónapra leállt a járvány miatt. Az eladásoknak pedig alávágott a Covid19 miatt kialakult gazdasági recesszió is. Mindezeket a hatásokat a 2019-ben, Sanghajban megnyitott gyárral sikerült kompenzálni. Elon Musk (a Tesla vezérigazgatója) egyébként már októberben úgy nyilatkozott, hogy cégének sikerül elérnie a fél milliós célt az évben. A Wall Street elemzői azonban ennyire nem voltak derűlátóak, és úgy számították, hogy a félmilliót 9000 jármű híján nem sikerül majd elérni, míg a valóság ehhez képest csak 450 gépkocsi tehát.
A jövőre vonatkozó tervek pedig még ambiciózusabbak: a Tesla a gyártás bővítését tervezi, és várhatóan még idén megnyílnak a gyárak Berlinben és a texasi Austinban. Indiában pedig szintén 2021-től kezdhet el a Tesla gépkocsikat forgalmazni. Ez a növekedés azonban szinte semmi ahhoz képest, ami a Tesla részvényekkel történik, amelyek árfolyama éves szinten 743 százalékkal emelkedett. A Tesla-részvények kirobbanása az elmúlt 18 hónapban azzal jártak, hogy már Elon Musk cége a világ legértékesebb autógyártója, a piaci értéke pedig nagyjából annyi, mint a vállalatot követő nyolc autógyártóé együtt (Toyota, Volkswagen, Daimler, GM, BMW, Honda, Hyundai és Ford).
Kérdés persze, hogy a részvények szárnyalása mennyire áll kapcsolatban a valósággal. Az látható tehát, hogy a Tesla akkor is növekedett, amikor a többi gyártó várhatóan az eladások visszaeséséről lesz kénytelen beszámolni (az adatok januárban fognak becsordogálni) a járvány és a gazdasági visszaesés miatt. Sőt a Tesla 2021-ben terjeszkedik is. Ugyanakkor bármilyen szép szám is a félmillió, azért messze elmarad több régi márka eladásaitól. A világ legnagyobb gyártója, a Volkswagen például 2019-ben csak alig kevesebb mint 11 millió autót értékesített. Míg ugyanebben az évben a legnagyobb amerikai gyártó, a General Motors 7,7 millió gépkocsit adott el.