Ennyi év távlatából nehéz felidézni, de amikor Sandberg és Zuckerberg elkezdtek együtt dolgozni, még szinte nem voltak hirdetések a Facebookon, ahogyan a tőzsdére lépéstől is évekre voltak. Az operatív igazgató egy kétéves és egy féléves gyerek édesanyjaként kezdte meg a munkát egy olyan cégnél, ahol amikor összehívott kilencre egy értekezletet, nem jelent meg a fejlesztő - mert biztos volt benne, hogy Sandberg este kilencre gondolt, hiszen "ki jár dolgozni reggel kilencre?". Időközben a Facebookból, új nevén Metából a világ egyik legmeghatározóbb technológiai vállalata lett, amelynek a termékeit hárommilliárdan használják, az operatív igazgató pedig a cég teljes üzleti működéséért felel. Ő volt az, aki alatt a Facebook célzott hirdetései elengedhetetlen reklámeszközökké, és sokak szerint veszélyes, a privát szférát nem eléggé tiszteletben tartó fegyverekké váltak. Korábban a Google-nél kapott hasonló feladatokat, ahol a négyfős értékesítési csapatból négyezer fős szervezeti egységet csinált.
Sandberg, amikor csatlakozott, három dolgot kért a főnökétől: az asztalaik legyenek egymás mellett, minden héten üljenek le kettesben beszélgetni, és Zuckerberg legyen vele őszinte, ha valamit elrontana;
azt mondja, ehhez végig tartották magukat. A vezető a felmondása után a Facebookon írt arról, hogy az elmúlt közel másfél évtizedben milyen utat jártak be Zuckerberggel, hogyan segítették egymást, amikor a nő elveszítette a férjét, vagy amikor az alapító felesége elvetélt. Arra is kitér, hogy mennyire nehéz volt este időben elindulnia haza, hogy időt tölthessen a családjával - később a LeanIn mozgalom elindításával, több könyv megírásával és százmillió dollárral támogatta a nők előrelépését segítő törekvéseket. A főnöke mellett ő volt a Meta legismertebb, nyilvánosan a legtöbbször megszólaló vezetője.
Zuckerberg a búcsújában kiemelte: Sandberg egy "szupersztár", így az utódjára nem lehetne rábízni ugyanazt a feladatkört, amelyet vitt. Ezzel egy időben a termékekért és az üzletért felelős szervezeti egységeket közelebb hozza egymáshoz, így Javier Olivan, az új operatív igazgató "hagyományosabb" feladatkört kap. Befelé fókuszáló vezetőként a hirdetések és az üzleti kérdések mellett továbbra is támogatni fogja az infrastruktúráért, a megbízhatóságért, az analitikáért, a marketingért, a szervezetfejlesztésért és a növekedésért felelős csapatokat abban, hogy jobban végezzék a munkájukat. "Véget ért egy korszak" - írja Zuckerberg, miközben azon dolgozik, hogy a "metaverzum-vállalattá" való átalakulás ne csak egy ígéret, hanem egy kézzelfogható és belátható következő lépés legyen a cége életében.
(Fotó: Kevin Dietsch/Getty Images, Paul Marotta/Getty Images)