Hogy miért éppen pickup, arra egyszerű a válasz: az USA-ban a Ford F-sorozata a legnagyobb számban értékesített autó, és a tengerentúlon általában is hatalmas a kereslet a platóval ellátott járművekre. Elon Musk nem túlzott, valóban megosztó külsejű járművet kaptunk a Cybertruck személyében, amit bár az 1977-es James Bond filmben szereplő Lotus Esprit S1 ihletett, még a legmodernebb Batmobile is kispályásnak tűnik mellette. A négykerekű Los Angeles-i bemutatója természetesen sok más érdekességet is tartogatott. Például a hihetetlenül strapabíró, rozsdamentes acélból készült kasztnit, ami az ígéretek alapján a legextrémebb hatásokkal szemben is ellenálló marad. Hogy növeljék utasainak biztonságát, a Cybertruck olyan „páncélüveget” kapott, amely még a hatalmas ütéséket is kibírja.
A plató teherbírása megközelíti az ezerhatszáz kilogrammot, amit a terheléshez alkalmazkodó légrugózással gyártanak. Hátsó részét lenyithatóra tervezték a minél nagyobb terhelhetőség érdekében, a platón elhelyezett száz százalékig elektromos meghajtású quad pedig már csak hab a tortán; ezt az eseményen elég szemléletesen be is mutatták, ugyanis a Cybertruck leleplezése után egy motoros lehajtotta a pickup hátsó részét, és felparkolt rá a quaddal.
Ami a belső tér kialakítását illeti, a Cybertruck hat kényelmes ülést kapott, illetve egy extra tároló rekeszt a hátsó üléssor alatt. A belső tér formatervezése mindemellett nagyon letisztult: felesleges kitüremkedő gombok helyett egy tizenhét colos érintőképernyő került a műszerfal közepére, innen vezérelhetőek funkciói. A fülke tetején hatalmas panorámaüveg tündököl, a Cybertruck kormánya pedig mind méretben, mind formában valószínűleg azt szimbolizálja, hogy a jövőben egyre kevésbé lesz rá szükség.
A Tesla Cybertruck alapára harminckilencezer-kilencszáz dollár, azaz körülbelül tizenkétmillió forint lesz, ami bizonyára letaglózza a versenytársakat. Annál is inkább, mivel az előzetesen még Musk is csak nagyvonalúan "ötvenezer dollár alatti" árról beszélt. Hogy mit kapnak a vásárlók csaknem negyvenezer dollárért cserébe, arra választ adnak az alábbi műszaki paraméterek:
A Cybertruckból három változatot gyártanak, a középső modell indulóára negyvenkilencezer-kilencszáz dollár, nagyjából tizenötmillió forint lesz az USA-ban; ez a verda több mint négyszáznyolcvan kilométeres hatótávolságú, két elektromotorjának és összkerékmeghajtásának köszönhetően pedig álló helyzetből négy és fél másodperc alatt százra gyorsul. Végezetül a csúcsok csúcsának kezdőára nagyjából hetvenezer dollár, azaz valamivel több mint huszonegymillió forint lesz az Egyesült Államokban. Ezt a pickupot már három elektromotor hajtja, hatótávolsága meghaladja a nyolcszáz kilométert, 2,9 másodperc alatt gyorsul százra, vontatókapacitása pedig túlszárnyalja a hatezer-háromszázötven kilogrammot. Plusz hétezer dollárért (2,1 millió forintért) cserébe pedig a Cybertruck „önvezető” képessége is leendő tulajdonosáé lehet.
Akik szívesen beruháznának a Tesla nagy dobására, már meg is tehetik, a cég ugyanis elindította a Cybertruck előrendelését. Alapváltozatának gyártása a tervek szerint 2021 végén, a hárommotoros csúcskategória gyártása pedig 2022 végén indulhat. A foglalóért csupán száz dollárt kell kiperkálni, amit a vásárló visszakap, ha mégis meggondolná magát. A Portfólió szerint az összeg valószínűleg szimbolikus jelentőségű, amellyel a vállalat arra utalhat, hogy
"jelentős mennyiségű készpénzzel rendelkezik és a jövőben is cash flow pozitív működésre számítanak. Éppen ezért már nincs szükségük több ezer dolláros előlegekre, mint a múltban."
Nincs az a bemutató, ami baki nélkül telne el, így a Cybertruck nagyszabású prezentációja is okozott kínos perceket: Elon Musk épp a színpadon mutatta be az új pickup törhetetlen üvegeit, mindenki legnagyobb meglepetésére azonban az ablak betört, amikor a cég dizájnigazgatója, Franz von Holzhausen nekidobott egy fémgolyót.
Elon Musk próbálta menteni a menthetőt, és azzal viccelődött, hogy munkatársa talán túl erősen dobott, de legalább nem szakította át a páncélüveget. Ekkor Franz von Holzhausen még egyszer megpróbálta, és ezzel a második üveget is betörte. Pedig a Cybertruck tesztelése során állítólag még egy mosdókagylót is hozzávágtak, de minden rendben volt. A tanulság? Mindenki kerülhet cikis helyzetbe, még akkor is, ha történetesen te vagy Elon Musk, a technológiai újítások önjelölt Krisztusa. Ugyanakkor gikszer ide vagy oda, a Cybertruck kétségkívül megcsillantotta az autóvezetés fényes jövőjét, és kíváncsian várjuk a folytatást.
(Fotó: Tesla)