Tízperces epizódok, forgatható kép, Spielberg - ez a mobil filmnézés jövője?

2020 / 01 / 10 / Pőcze Balázs
Tízperces epizódok, forgatható kép, Spielberg - ez a mobil filmnézés jövője?
A streaming háború újabb szereplője állt hadrendbe: Jeffrey Katzenberg filmes mogul és Meg Whitman, az HP és az eBay volt vezérigazgatója Las Vegasban, a CES-en osztották meg áprilisban induló szolgáltatásuk részleteit. Azt mondják, hogy ők nem a Netflix-szel vagy a Disney Plus-szal, és nem is a Youtube-bal fognak versenyezni, hanem Hollywoodot szeretnék elhozni a mobilokra a Quibivel.

30 millió forintnyi gyártási költség percenként. Steven Spielberg. Guillermo del Toro. Bill Murray. Kevin Hart. A TechCrunch beszámolója szerint Katzenberg és Whitman csak táblát és krétát nem vetettek elő a konferencia látogatóival, hogy leírassák velük: a Quibi komolyan gondolja. A Quibi komolyan gondolja. A Quibi komolyan gondolja. Mert hiába indult még csak most be igazán a videó platformok háborúja, a Netflix, az Amazon, az Apple, a Disney, az HBO és ki tudja, hány vállalat harca, máris telítettnek tűnik a piac. Az új versenyző ezért inkább új frontot nyit: nem a nagy képernyőkre kitalált szuperprodukciókkal szeretne versenyezni, és nem is a mobilon fogyasztott amatőr-félamatőr tartalmakkal, amiket a videómegosztókon találunk. A kettőt szeretné ötvözni,

Hollywoodot vinnék el a kis képernyőkre.

Míg az átlag amerikai még mindig napi három és fél órát ül a tévé előtt, globálisan már nagyjából napi másfél órát töltünk online videózással. Ráadásul egy kutatás szerint az amerikai tinik már több időt töltenek a Youtube-on mint a Netflix-szel, így érthető, hogy Katzenbergék miért látnak lehetőséget abban, hogy ötvözzék a kettőt.

A befektetők pedig bíznak bennük - már közel másfélmilliárd dollárral szálltak be.

Katzenbergnek hisznek Hollywoodban. A nyolcvanas évek végén ő lehelt új életet a Disney akkor épp vergődő animációs filmjeibe; a regnálása előtti Fekete üstre vagy a Róka és a kutyára valószínűleg kevesebben emlékszünk, mint az alatta készült Kis hableányra, Aladdinra vagy Oroszlánkirályra. Sikerét később az általa alapított Dreamworks stúdió élén is megismételte: a Shreket is részben neki köszönhetjük, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Szilaj, a vad völgy paripáját is. Szóval ha Katzenberg azt mondja, hogy valami menni fog, akkor abban mások is hisznek. Ha ott áll mellette Meg Whitman, aki nem csak üzletemberként, de korábbi kaliforniai kormányzójelöltként is ismert, akkor pláne. Szóval befektetők vannak. Már csak az a kérdés, hogy

a nézőket is meg tudják-e győzni.

Azt ígérik az alapítók, hogy valóban az alapoktól átgondolták, újragondolták azt, hogy mitől jó mobilon filmet nézni. A legizgalmasabb, hogy rögtön két formátumban is rögzítik a mozikat, így például ha vízszintesen nézzük a filmet, látjuk a főhős teljes környezetét, míg ha menet közben függőlegesre váltunk, lehet, hogy csak az arcközelijét. Lesz csak este nézhető Spielberg mozijuk, de akár később a néző sétálásával megegyező tempóban futó főhősük is. Emellett az epizódok hossza is a mobilhoz igazodik: a filmek napi tíz perces szeletkékben érkeznek, és az egyéb tartalmak, dokumentumfilmek, híradók is mindig rövidek lesznek, amellett, hogy az ígéretek szerint rengeteg pénzből készülnek.

Azt, hogy mindez tényleg jó ötlet, vagy csak egy vállalati prezentációban volt először és utoljára meggyőző, azok döntik majd el, akik fizetnek vagy nem fizetnek érte. Mert a Quibi sem lesz ingyen, a reklámokkal megtűzdelt verzióért öt, a hirdetések nélküliért havi nyolc dollárt kell kicsengetni.

(Fotó: Pixabay, Quibi. com)


Felülmúlhatatlan karácsonyi tipp – ezzel biztosan nem lősz mellé
Felülmúlhatatlan karácsonyi tipp – ezzel biztosan nem lősz mellé
Az ideális ajándék praktikus, elegáns, és valóban hasznos – pont, mint a Braun S9 Pro+ elektromos borotva.
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.