Több a probléma az új elektromos autókkal mint a benzinesekkel

2022 / 06 / 30 / Pőcze Balázs
Több a probléma az új elektromos autókkal mint a benzinesekkel
A J. D. Power nevű amerikai, fogyasztói elégedettséget mérő szervezet idén is elvégezte szokásos kutatását, amelyben az új autók első kilencven napjában felmerülő hibákat vizsgálja. Ennek eredménye szerint az elektromos autókkal közel negyven százalékkal több probléma van, mint a benzinesekkel.

Az Initial Quality Survey (Kezdeti Elégedettség Felmérés, IQS) a szervezet szerint "kiváló fokmérője a hosszú távú megbízhatóságnak"; a harminchat éve zajló kutatásban immár kétszázhuszonhárom lehetséges hibajelenséget rögzítenek a klíma, a vezetéstámogatás, a vezetési élmény, a külső, a különleges képességek és kijelzők, az információ és szórakozás, a belső tér, a hajtás és az ülések kategóriákban. A TechCrunchon olvasható hír szerint a 2022-es IQS arra a megállapításra jutott, hogy

az elektromos autók tulajdonosai harminckilenc százalékkal több problémáról számoltak be, mint a belsőégésű motorokkal működő járműveket vezetők.

Idén a teljes iparágban emelkedett a gondok száma, ugyanis a tavalyinál tizenegy százalékkal több, száznyolcvan eset jutott száz autóra. A teljesen elektromos és a plug-in hybrid modelleknél ez a szám átlagosan kétszáznegyven volt, míg a többinél százhetvenöt. A cég közleménye szerint az információs és szórakoztató berendezések a hibásak a legtöbb esetben; a tíz leggyakoribb problémából hat ebbe a kategóriába tartozik. Ezek közül is az Android Autohoz és a CarPlayhez való csatlakoztatás okozza a legtöbb fejfájást, a hangfelismerést és a Bluetooth-csatlakoztatást is megelőzve. David Amodeo, a J. D. Power globális autóiparért felelős igazgatója szerint az EV-k és a PHEV-k "okos megoldásai", alkalmazásai "sokat fejlődhetnek még".

A gyártók listáját az itthon kevéssé népszerű Buick vezeti, a Dodge és a Chevrolet mögött,

míg a prémium márkák közül a Genesis, a Lexus és a Cadillac teljesített a legjobban. A legmegbízhatóbb autók a General Motors San Luis-Potosi, Mexikói gyárában készültek. 2022-ben a tömegmárkák általában véve megbízhatóbb kocsikat gyártottak, mint a prémiumok, ami annak is az eredménye, hogy utóbbiakban több a technológia, ami elromolhat. Ugyanakkor a J. D. Power aláhúzza: a világjárvány következtében annyi probléma van az új autókkal, mint még soha. "Látván, hogy mennyi kihívással küzdöttek a gyártók és a kereskedők az elmúlt évben, meglepő, hogy a kezdeti minőség nem esett még drámaibbat" - fogalmazott David Amodeo.

(Borítókép: Marijan Murat/picture alliance via Getty Images)

Csaknem az eddig eladott autóinak a negyedét kénytelen visszahívni a Tesla Elon Musk vállalata 350 ezer Tesla Model 3-at és további 120 ezer Model S-t hív vissza két, egymástól független biztonsági hiba miatt.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.