Több mint 180 centiméteres platója lesz a Tesla új modelljének

2023 / 07 / 23 / Bodnár Barna
Több mint 180 centiméteres platója lesz a Tesla új modelljének
Elon Musk újabb részleteket árult el a Cybertruck nevű elektromos pickupról, amelynek fejlesztése célegyenesbe került. A végső, jelenleg is zajló tesztek és a tanúsítványok megszerzése után még idén megkezdődhet az autó gyártása.

A héten lezajlott a Tesla negyedéves eredménybeszámoló értekezlete, ahol Elon Musk többek között a cég új pickupjáról, a Cybertruckról is elárult új részleteket. Azt mondta, hogy a Cybertruck lesz az első olyan, 6 méternél kisebb pickup, ami 4 ajtóval és egy 180 centiméternél hosszabb platóval is rendelkezik majd. Musk, ahogy tőle megszokhattuk, nem fukarkodott a nagy szavakkal, azt is hozzátette, a Cybertruck lesz az elmúlt évtizedek legegyedibb járműipari terméke, rengeteg új technológiát tartalmaz majd, és még idén megkezdődik az új modell gyártása a Tesla texasi gyárában. A közeli időpontot sokan kétkedve fogadták, ami nem csoda azután, hogy a pickupot eredetileg már 2021-ben elkezdték volna gyártani, ezt később 2022-re módosították, de akkor sem kezdődött meg a Cybertruckok előállítása.

A szóban forgó, formabontó pickupra - amely mérete miatt Európa néhány országában valószínűleg csak kisteherautóként kerülhet majd forgalomba - eddig mintegy 1.9 millió előrendelést vettek fel. A vállalatnak közel 5 évébe kerül majd, hogy ezt teljesítse, ha a korábbi ígéret szerint haladnak majd, és évente 375 ezer Cybertruck gördül ki a Tesla texasi üzeméből. Persze az sem biztos, hogy az előrendelők közül mindenki igényt tart majd az autóra, hiszen a Cybertruck foglalója mindössze 100 dollár volt – a leendő vevők ezzel biztosíthatták be azt, hogy az elsők között vásárolhatnak majd az új, elektromos pickupból.

Visszatérve a méretekre: a Tesla állítása szerint a Cybertruck hasznos terhelhetősége körülbelül másfél tonna lesz, és több mint hat tonnás utánfutót is képes lesz vontatni. Bár pontos paramétereket egyelőre nem tudunk, az Electrec becslése szerint ez azt jelenti, hogy az autó súlya akár 3 tonna is lehet. Az elektromos kisteherautó állítólag körülbelül 500 kilométeres hatótávolsággal debütál majd, annak ellenére, hogy a 2019 novemberi leleplezéskor a gyártó egy olyan négymotoros csúcsváltozatot ígért, ami akár 1000 kilométer megtételére is képes töltés nélkül. Úgy tűnik, ez a változat azonban nem valószínű, hogy eljut a gyártásig.

Viszonylag kevés információ áll rendelkezésre az új modell paramétereiről. A Tesla honlapja szerint a Cybertruck külső váza szinte „áthatolhatatlan”, mégpedig az ultrakemény, hidegen hengerelt rozsdamentes acél, és a Tesla „páncélüveg” összetevőknek köszönhetően. A gyártó az autó teljesítményét is kiemeli: az erőteljes hajtáslánc és az alacsony súlypont rendkívüli vonóerő-szabályozást és nyomatékot biztosít, amely lehetővé teszi az autó számára, hogy mindössze 2.9 másodperc alatt 0-ról 100 kilométer per órás sebességre gyorsuljon. A Cybertruck az ígéret szerint nem csak gyors, de sokoldalú is lesz, ugyanis több mint 2.800 liter térfogatú tárolóhellyel is rendelkezik majd, a csomagtartó mellett többek között a plató alatt is lesznek rekeszek, a fedélzeti áramellátás és sűrített levegő pedig a a kirándulások és kempingezés során biztosít majd plusz kényelmet.

(Helyesbítés: az autó tárolóhelyeinek térfogata összesen körülbelül 2.800 liter, platója pedig 180 centiméternél hosszabb)

(Képek: Tesla)


Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Naponta kétszer indulhat útra a szuperszonikus rakétameghajtású repülőgép
Megkapta az engedélyt a szuperszonikus repülésre az Mk-II Aurora.
Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
A PV5 első verzióját már tesztelik, várhatóan 2025-ben jelenik meg.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.