Bizonyos esetekben a felére is csökkenhet a Netflix előfizetés ára olyan országokban, ahol a vállalat igyekszik növelni a szolgáltatást használók számát, főleg azért, mert egyre intenzívebb a streamingszolgáltatók versenye az előfizetők kegyeiért az egyre növekvő kínálat miatt. Többek között Jemenben, Jordániában, Líbiában és Iránban, illetve olyan afrikai országokban is csökkent a Netflix ára, mint Kenya, ami pedig Európát illeti, Horvátország, Szlovénia és Bulgária lakói örülhetnek, kedvezményes magyar árakról egyelőre nincs szó.
Múlt hónapban a Netflix vezetősége még az árak növeléséről beszélt. Egy januári költségvetési értekezleten Greg Peters, a vállalat társ-vezérigazgatója azt mondta, felmérik, melyek azok a piacok, ahol emelhetnek, hogy a befolyó összeget fejlesztésekre és új tartalmakra fordíthassák. A Netflix árváltozása is annak a jele, hogy a nagy szolgáltatók továbbra is azon küszködnek, milyen árképzéssel lehet a legjobban elérni az előfizetők számának növekedését és az ideális bevételt a nemzetközi piacon. A felhasználók választhatnak a helyi kábelszolgáltatók, a regionális streaming szolgáltatások és a nagy globális platformok között. A nagy piaci szereplők, köztük a Disney+, az HBO Max és a Paramount+, mind terjeszkedni kívánnak.
A Netflix szóvivője azt mondta, a cég tisztában van azzal, hogy az embereknek eddig még soha nem volt ennyi rendelkezésre álló lehetőség a szórakoztatás terén, ezért elkötelezettek amellett, hogy olyan élményt nyújtsanak, amely meghaladja a várakozásokat. Hozzátette azt is, hogy a vállalat egyes országokban frissíti az előfizetések árait.
A streamingszolgáltatók az elmúlt évet azzal töltötték, hogy az egymással történő versenyzés mellett próbáltak alkalmazkodni a felhasználók megváltozott igényeihez is. A koronavírus világjárvány okozta lezárások feloldásával az emberek ugyanis visszatérhettek olyan korábbi időtöltésekhez, mint az utazás, a sport, és egyéb tevékenységek, amit többek között a Netflix is megérzett.
A vállalat az árak csökkentésén kívül két fő stratégiai lépést tett: alacsonyabb árú előfizetési lehetőséget hoz létre, amelyben reklámok szakítják meg a filmeket és sorozatokat, illetve drágább csomagokat is kínál majd azoknak, akik meg akarják osztani hozzáférésüket valakivel a háztartásukon kívül.
Magyarországon jelenleg három Netflix előfizetési lehetőség érhető el. Az alapcsomag 2490 forintba, a Standard 3490 forintba kerül havonta, a Prémium csomagért pedig 4490 forintot kell fizetnünk egy hónapban. Bármelyiket is választjuk, Magyarországon egyelőre nem kell reklámokkkal számolnunk filmnézés közben, ugyanis ez a lehetőség csak Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Mexikóban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban érhető el.
(Borítókép: Getty Images/simpson33)