A járaton 100 személy utazott, azonban mivel ez egy demonstratív repülés volt, így elég parádés társaság gyűlt össze: politikusok, cégvezetők, a sajtó képviselői, valamint a repülőtársaság vezérigazgatója, Scott Kirby is. A gép, egy 737 MAX 8 a chicagói O'Hare Nemzetközi Repülőtérről repült a washingtoni Reagan Nemzetközi reptérre a cég közleménye alapján. A történelmi eseményt, egész pontosan a felszállásról készült videót a cég a Twitteren is megosztotta:
Aviation history is cleared for takeoff.
The world’s first passenger flight using 100% sustainable aviation fuel (SAF) is en route to @Reagan_Airport. pic.twitter.com/63Don45bBg
— United Airlines (@united) December 1, 2021
A szóban forgó, teljes mértékben fenntartható üzemanyagról (sustainable aviation fuel/SAF) annyit tudni, hogy nem kőolaj eredetű alapanyagokból készült, a United States Department of Energy kormányhivatal oldala alapján ez az üzemanyag megújuló biológiai forrásokból és olyan termékekből készül, melyeket általánosságban hulladékként szokás kezelni. Az ilyen bioüzemanyag készítéshez szükséges alapanyagokból elengedő áll rendelkezésre az Egyesült Államokban ahhoz, hogy az ország repülési szegmenségének a teljes üzemanyagigényét kiszolgálja a kormányhivatal szerint.
A mostani demonstratív repülés egyik célja éppen annak bizonyítása volt, hogy a SAF semmiben sem marad el a hagyományos üzemanyagtól, ennek megfelelően 1893 liter SAF-ot töltöttek a gép egyik hajtóművének a tartályába, és ugyanennyi kerozint a másik hajtómű tartályába. A jelenlegi szabályozás szerint egyébként a légitársaságok csak 50 százalékban használhatnak SAF-ot egy-egy járaton. A szóban forgó, fenntartható üzemanyag egyébként kompatibilis bármely jelenlegi repülőgépflottával.
A légitársaság 2021 áprilisában indította el az Eco-Skies Alliance programot mely egy partneri együttműködés keretében kollektíven 26 millió liter SAF közös beszerzésére irányul csak az idei évben. Mivel a SAF a teljes életciklust tekintve (tehát a termelési szakaszt is ideértve) 80 százalékkal kevesebb üvegházhatású gáz légkörbe bocsájtásával jár, így a hagyományos üzemanyaghoz képest 66 ezer tonnával kevesebb üvegházhatású gáz kerül ennek a mennyiségnek a használatával a légkörbe, és összesen több mint 740 millió kilométer repülésre elég.
A United Airlines célja, hogy 2050-re teljes mértékben megszabaduljon az üvegházhatású gázok kipöfögésétől
(A cikkhez használt fotó illusztráció, nem a mostani repülésről készült, forrása: Flickr/Colin Brown)