Úgy repül, mint egy repülőgép, de úgy landol, mint egy helikopter az új légi jármű

2022 / 05 / 22 / Bobák Zsófia
Úgy repül, mint egy repülőgép, de úgy landol, mint egy helikopter az új légi jármű
A Manta Aircraft gépeinek hatótávja hibrid meghajtásuknak köszönhetően akár 1000 kilométer is lehet, és repülőgépszerű formájuk ellenére vertikálisan emelkednek a magasba és landolnak.

A svájci Manta Aircraft 2020-ban mutatta be az ANN légijármű család első tagjait, amelyek az eVTOL-ok (electric vertical takeoff and landing, elektromos, egy helyből való felszállást és landolást lehetővé tevő jármű) és a kisrepülőgépek előnyeit egyesítik: a fel-, és leszállást akár egy helyből, vagy nagyon rövid, kevesebb, mint száz méteres kifutópályáján is meg tudják oldani, a formájuk viszont a repülőgépeket idézi, ezért a levegőben könnyebben haladnak és jobban manővereznek eVTOL társaiknál. A hivatalos megnevezés szerint ezek a légi eszközök HeV/STOL-ok, ami a hibrid-elektromos, vertikális és rövid fel-, és leszállást takarja (Hybrid-electric Vertical and Short Take-off and Landing). A hibrid meghajtást egy turbina biztosítja, ami elektromos árammal látja el az akkumulátort és az elektromos motorokat, ilyen módon az akkumulátort akár menet közben is fel lehet tölteni, ez pedig nagyban növeli a hatótávot.

A cég leírása szerint a gépek akár 300-1000 kilométert is meg tudnak tenni egyhuzamban, megállás nélkül, ezért nem csak városon belüli közlekedésre lesznek alkalmasak és megbízható működésük miatt akár olyan feladatok kivitelezésére is fel lehet őket használni, amihez a gyorsaság, valamint a kis helyet igénylő landolás képessége elengedhetetlen: ilyen például a donorszervek szállítása, amit az ANN2-vel fognak majd megoldani az Avionord orvosi szállítmányozó céggel együttműködésben. Az első szállítmányok indulására márciusi bejelentés szerint 2026 után lehet számítani. A járművek segíthetnek abban, hogy a szerveket, a utakon való közlekedés elkerülésével és a kórházi helikopter leszállóhelyek használatával, időben célba tudják juttatni cég munkatársai.

A Manta Aircraft a gépeket magáncélokra is értékesíti majd és többfajta platformot is fejleszt: egy multifunkciós kétszemélyes verziót, emellett négyszemélyes üzleti modellt és az ANN-DRONE-t, ami megfigyelési célokra vagy akár mezőgazdasági munkákra is alkalmas és a jövőben teljesen automata rendszerrel is elérhető lesz.

(Fotó: Manta Aircraft)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
Az Alef Aeronautics által fejlesztett Model A távolról valódi autónak tűnik, közelről egy kabin, amit szénszálas hálós szerkezet vesz körbe. A jármű eladásra szánt változatát a tervek szerint már 2025-ben elkezdik gyártani.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.