Új kínai fejlesztés az autonóm víz alatti járművek hatótávolságában

2020 / 04 / 13 / Justin Viktor
Új kínai fejlesztés az autonóm víz alatti járművek hatótávolságában
A porózus felületű anyagok lehetővé teszik az autonóm víz alatti járművek hatótávolságának jelentős növelését.

Gyorsabban, messzebbre, hatékonyabban

Mivel a legtöbb autonóm víz alatti járműnek, a víz alatt történő munkavégzése során saját energiával kell rendelkeznie, általában változó módszereket alkalmaznak tartósságuk javítására. A módszerek között szerepelnek például az alacsony energiafelhasználású elektronikai berendezések, hatékonyabb meghajtási módszerek, és az alacsony közegellenállású külalak kialakítása.

A Kínai Tudományos Akadémia Shenyang Automatizálási Intézetének (SIA) Tengerészeti Információs és Technológiai Központja egy új módszert javasolt az autonóm víz alatti járművek tartósságának javítására.

 

Rájöttek, hogy ha porózus anyaggal vonják be a nyomásálló külső héj felületét, és csökkentik a közegellenállást, és így az autonóm víz alatti jármű nagyobb távolságot képes megtenni, alakjának és az akkumulátor kapacitásának megváltoztatása nélkül.

A tanulmányban közzétett kutatás során a kutatók az önálló víz alatti járművek mechanikai tulajdonságait és a súrlódáscsökkentő mechanizmusait vizsgálták, porózus anyagok felhasználásával, és előzetes összehasonlító teszteket végeztek. A Renus100AUV autonóm vízalatti jármű felhasználásával szimulációs és összehasonlító teszteket végeztek különböző körülmények között. 

Az eredmények azt mutatták, hogy a porózus közeg vastagsága és a porózus viszkozitási együttható szorosan összefügg az autonóm víz alatti járművek haladása során fellépő közegellenállás mértékével, vagyis a porózus anyag vastagsága és a porózus viszkozitási együttható növelésével a  közegellenállás is növekszik. A REMUS100AUV 1,54 méter per szekundum sebességű haladásánál, amikor a porózus viszkozitási együttható kb. 830 kilogram per köbméter volt másodpercenként, az AUV által tapasztalt közegellenállás viszonylag közel maradt a referenciaértékhez. Ha azonban a porózus viszkozitási együttható kevesebb volt ennél, akkor a közegellenállás is a referenciaérték alá csökkent. A Remus100AUV közegellenállása tehát együtt csökkent a porózus viszkozitási együttható csökkenésével.


AQABA-GULF, Jordánia (2015. május 13.) A US NAVY 56.1. munkacsoportjának (CTG) és az 1. robbantóegység képzési egységének kinevezett robbanófegyver-hatástalanítási technikusai az Iver Autonóm Víz alatti Jármű (AUV) közelében óceánfenék-felmérést végeznek. (Fotó: US NAVY Arthurwain L. Marquez, 2. osztályú tömegkommunikációs szakember)

A szimuláció és a kísérleti eredmények azt mutatták, hogy a porózus anyag megváltoztathatja az autonóm víz alatti jármű felületén áramló folyadék jellemzőit, és bizonyos körülmények között a víz alatti jármű felületéhez erősített porózus anyagok valóban csökkenthetik az autonóm víz alatti járművek által tapasztalt közegellenűállást, ezáltal tovább javítsa üzemi paramétereiket ugyanazon feltételek mellett.

A tanulmányt az Ocean Engineering folyóiratban tették közzé.

(Forrás: Phys.org Képek: CAOS, Wikimedia, US Navy)


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Lezajlott az első, óceánon átívelő hologramtalálkozó
Lezajlott az első, óceánon átívelő hologramtalálkozó
Három nagy telekommunikációs cég munkatársai megtartották az első transzatlanti hologrammeetinget 5G kapcsolat segítségével.
Mesterséges intelligencia alapú, képzeletbeli embereket kreál a Meta, amelyekkel beszélgethetünk
Mesterséges intelligencia alapú, képzeletbeli embereket kreál a Meta, amelyekkel beszélgethetünk
A Meta a Quest 3 megjelenésével egyre inkább elmossa a határokat a valódi és virtuális világ között, de a mesterséges intelligencia rendszereket több módon is felhasználja.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.