Új kínai fejlesztés az autonóm víz alatti járművek hatótávolságában

2020 / 04 / 13 / Justin Viktor
Új kínai fejlesztés az autonóm víz alatti járművek hatótávolságában
A porózus felületű anyagok lehetővé teszik az autonóm víz alatti járművek hatótávolságának jelentős növelését.

Gyorsabban, messzebbre, hatékonyabban

Mivel a legtöbb autonóm víz alatti járműnek, a víz alatt történő munkavégzése során saját energiával kell rendelkeznie, általában változó módszereket alkalmaznak tartósságuk javítására. A módszerek között szerepelnek például az alacsony energiafelhasználású elektronikai berendezések, hatékonyabb meghajtási módszerek, és az alacsony közegellenállású külalak kialakítása.

A Kínai Tudományos Akadémia Shenyang Automatizálási Intézetének (SIA) Tengerészeti Információs és Technológiai Központja egy új módszert javasolt az autonóm víz alatti járművek tartósságának javítására.

 

Rájöttek, hogy ha porózus anyaggal vonják be a nyomásálló külső héj felületét, és csökkentik a közegellenállást, és így az autonóm víz alatti jármű nagyobb távolságot képes megtenni, alakjának és az akkumulátor kapacitásának megváltoztatása nélkül.

A tanulmányban közzétett kutatás során a kutatók az önálló víz alatti járművek mechanikai tulajdonságait és a súrlódáscsökkentő mechanizmusait vizsgálták, porózus anyagok felhasználásával, és előzetes összehasonlító teszteket végeztek. A Renus100AUV autonóm vízalatti jármű felhasználásával szimulációs és összehasonlító teszteket végeztek különböző körülmények között. 

Az eredmények azt mutatták, hogy a porózus közeg vastagsága és a porózus viszkozitási együttható szorosan összefügg az autonóm víz alatti járművek haladása során fellépő közegellenállás mértékével, vagyis a porózus anyag vastagsága és a porózus viszkozitási együttható növelésével a  közegellenállás is növekszik. A REMUS100AUV 1,54 méter per szekundum sebességű haladásánál, amikor a porózus viszkozitási együttható kb. 830 kilogram per köbméter volt másodpercenként, az AUV által tapasztalt közegellenállás viszonylag közel maradt a referenciaértékhez. Ha azonban a porózus viszkozitási együttható kevesebb volt ennél, akkor a közegellenállás is a referenciaérték alá csökkent. A Remus100AUV közegellenállása tehát együtt csökkent a porózus viszkozitási együttható csökkenésével.


AQABA-GULF, Jordánia (2015. május 13.) A US NAVY 56.1. munkacsoportjának (CTG) és az 1. robbantóegység képzési egységének kinevezett robbanófegyver-hatástalanítási technikusai az Iver Autonóm Víz alatti Jármű (AUV) közelében óceánfenék-felmérést végeznek. (Fotó: US NAVY Arthurwain L. Marquez, 2. osztályú tömegkommunikációs szakember)

A szimuláció és a kísérleti eredmények azt mutatták, hogy a porózus anyag megváltoztathatja az autonóm víz alatti jármű felületén áramló folyadék jellemzőit, és bizonyos körülmények között a víz alatti jármű felületéhez erősített porózus anyagok valóban csökkenthetik az autonóm víz alatti járművek által tapasztalt közegellenűállást, ezáltal tovább javítsa üzemi paramétereiket ugyanazon feltételek mellett.

A tanulmányt az Ocean Engineering folyóiratban tették közzé.

(Forrás: Phys.org Képek: CAOS, Wikimedia, US Navy)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.