Az elektromos autók piacán a legnagyobb bizonytalansági tényező mindmáig az akkumulátorok tartósságának kérdése. A villanyautók legnagyobb értékű alkatrésze technológiailag még ma is egy friss, kiforratlan ipari terméknek számít, ráadásul az akkuk teljesítménysűrűsége és gyors tölthetősége érdekében a fejlesztés mai is folyamatos.
A gyártók már az első XXI. századi elektromos modellek megjelenése óta a belsőégésű motoros autókénál jóval hosszabb garanciaidővel igyekeznek meggyőzni a vásárlókat, hogy nem jelent kockázatot a legfrissebb vegyipari technológia. Az elektromos autók és a részben elektromos hajtású hibridek, elsősorban a plug-in hibridek akkumulátorára, esetenként a hajtómotorra, vezérlőelektronikára is kiterjesztve jellemzően 8 év illetve 160 ezer kilométer garanciát szokás vállalni. Ennyi a megadott jótállási idő a Nissan Leafre, a Peugeot 208 vagy az Opel Corsa elektromos változatára, a Hyundai Kona Electric-re, a VW ID.3-ra és még számos villanyautóra.
Az autógyártók nem szeretik hangsúlyozni, de az akku garanciája nem a gyári új állapot fennmaradására vonatkozik. A jótállás a legtöbb esetben azt jelenti, hogy az akkut akkor cseréli ki vagy javítja fel a gyártó, ha a kapacitása az eredeti specifikáció 70%-a alá csökken, hiszen a folyamatos, lassú kapacitáscsökkenés a lítium-ion vagy lítium-polimer akkumulátoroknál elkerülhetetlen folyamat.
A nagyobb értékű, nagyobb teljesítményű autóknál, köztük a sok szempontból különutas Tesla modelljeinél a garancia lehet jóval hosszabb távú vállalás is. A Model S és X akkujának legalább 70%-os kapacitására 8 év vagy 150 ezer mérföld, 241 ezer km a jótállás, a Model 3 és Y nagyobb akkus verziójára pedig az alapmodellek 8 év/100000 mérföldes garanciája helyett 8 év/120 ezer mérföld vonatkozik.
Az elektromos pickup-gyártó startup, a Rivian most egy kicsit megemelte a tétet. A cég júniusban tervezi az R1T modell gyártásának beindítását, a garanciaidőt pedig nyolc évben illetve 175 ezer mérföldben, 281 ezer kilométerben határozta meg. A garancia a Riviannál is az akkukapacitás legalább 70%-os állapotának biztosítására vonatkozik.
Jelenleg ennél magasabb szintű szavatosságról nincs tudomásunk az elektromos autók piacán. Korábban viszont már volt példa még nagyobb garantált futásteljesítményre. A Tesla a Model S-ek és Model X-ek esetében a 2020. február előtti gyártású kocsikra még nyolc éves időhatár mellett korlátlan futásteljesítményt határozott meg a jótállási feltételekben.