Az Ample nevű vállalat ötlete azon az elven alapul, hogy az elektromos autó használójának egyszerűen ne kelljen megvárni a feltöltést, hanem minél hamarabb folytathassa útját egy teljesen feltöltött akkumulátorral. Ennek érdekében olyan személyzet nélküli akkumulátorcserélő állomást fejlesztettek ki, amely mindössze 5 perc alatt kiveszi az autóból a lemerült energiaforrást és behelyez egy teljesen feltöltöttet.
Ez fele annyi idő, mint az Ample első generációs állomásai esetében. Az új létesítmények emellett nagyobbak is, mint elődeik, így az elektromos meghajtású kisteherautókat vezetők is élvezhetik a gyors akkucsere szolgáltatást. Persze nincs új a nap alatt, így az akkumulátorcsere sem új ötlet: a Tesla már 10 évvel ezelőtt bemutatta saját rendszerét, de az ezirányú fejlesztések leálltak, mert az elektromos járművek gyártói inkább a nagyobb teljesítményű, gyorsabb töltők létrehozására összepontosítottak.
Az elektromos autók egyre nagyobb térhódítását, illetve a gyártott típusok sokféleségét látva joggal merülhet fel a kérdés, hogy mely márkákkal kompatibilis az új technológia. A cég szerint a moduláris felépítésnek köszönhetően nagyjából mindegyik gyártó elektromos autójával használhatóak az állomások, ehhez nincs szükség a járművek átalakítására sem. Az Ample energiaforrásai legószerű akkumulátormodulokból állnak, amelyek bármilyen márkához, kivitelhez, modellhez vagy vezetési profilhoz illeszkednek. Ami a szolgáltatás árát illeti, egy Ample állomás akár tized annyiba is kerülhet, mint egy gyorstöltő, mivel olcsóbb a létesítmény építése és telepítése is.
A számítógépes vezérlés és a járművel való biztonságos vezeték nélküli kommunikáció segítségével az Ample állomás azonosítani tudja az autóban cserélendő akkumulátormodulok pontos helyét. Miután a lemerült részeket eltávolította a járműből, a föld alatt lévő tárolókba helyezi őket, ahol miután újra feltöltésre kerülnek, a gép berakja őket egy következő autóba.
Az Ample jelenleg 12 első generációs csereállomást üzemeltet a San Francisco-öböl térségében, elsősorban az Uber szállítójárműveit kiszolgálva. A vállalat várhatóan még ebben az évben elindítja következő generációs állomásainak kiépítését az Egyesült Államokban, valamint Japánban és Spanyolországban.
(Borítókép: Ample)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR